zaterdag 4 april 2009

[Bart] Uuuh, ok, there we go

Dit bericht vergelijken met een legendarische scharnier in onze blog-geschiedenis vereist zorgvuldig gekozen woorden. Moge dit risico louter een doeltreffend middel zijn tot zijn doel.

Verhalen over controle, discipline of obsessies zal ik u hier besparen. Toch wil ik inhaken op onze fietsende titaan. Als perfecte motivator steunt hij me in mijn nieuwe schema en heeft hij mijn discipline, wilskracht en doorzettingsvermogen aangesnoerd. Laten zien wat hard trainen inhoud, door bijvoorbeeld na een keiharde training bekend te maken nog zin te hebben om te squatten. Alleen de zwaarste oefening geeft hem genoeg voldoening. Toch steunt hij mij in mijn tegenoverstaande split.

Titaan, tactloos vragen of ik nog christelijk ben, na ongegeneerd je woordkeuze op de vrije loop hebben laten gaan typeert het beest in je. Toch zie ik uit naar de vrijdag, wanneer je je filosofische wijsheden na een keiharde training met mij deelt. Gisteren was het weer vrijdag. Beiden zouden we voor massa gaan. Ik voor schouders, jij voor overwogen achterliggende spiergroepen. Ook Jordy zou komen trainen, die deze dag nog trouw reserveert voor de deadlift. Waarschijnlijk wist je allang dat ik hierover schrijven zou, onwetend wat jouw reden was niet te komen opdagen. Om misverstanden te voorkomen zal ik het houden bij de vraag: Waar was je gisteren?

Ik begon met ‘BB Seated front presses’ waar ik als vanzelfsprekend in de trend van deze week een record brak. Acht perfecte herhalingen met 60kg en vervolgens nog twaalf met 50kg. De ‘Military presses’ daarna stelden niet heel veel meer voor, laat staan de ‘DB Seated presses’ daaropvolgend. Om vernieuwende energie te winnen gooiden ik al mijn kracht in een beroemd, veelomschreven en omstreden giantsetje: ‘DB seated lateral raises’ gevolgd door ‘DB seated front raises’ wederom gevolgd door ‘DB Seated presses’, ditmaal met lichtere ijzers. Een setje met 17kg en nog twee met 16kg. U zult nu, desalniettemin terecht, denken dat mijn schouders niets meer in zich hadden, maar grenzen bestaan niet binnen het bodybuilding. Twee supersetjes met ‘DB lateral raises’ en ‘DB bent-over lateral raises’ brachten mijn schouders in de brandende toestand waarin ze nog schrijnend ‘BB upright rows’ exploiteerden. Toen waren mijn schouders, relatief, op. Jordy had ondertussen gedeadlift, waarna we elkaar ontmoetten in de ‘BB Shrugs’. Hiermee deed ik nog een schrale 19 herhalingen met 140kg en 30 met 120kg, om Django ondanks zijn afwezigheid te eren. Na een beentraining krijg ik blijkbaar meer uit mijn trapezius dan na een schoudertraining. Maar de volgende keer zal ik, om dit te voorkomen, de volgorde aanpassen.

Titaan, je schreef dat er voor jou geen andere weg is. Dat de discipline van de sport je naar zich toe trok. Zet je doel en je zal het bereiken. Je eigen woorden vertegenwoordigen je eigen behoeften. Zet je doel nu eens zelf, Django, draai er niet meer om heen. Verwikkeld in de natuur genieten zal jou uiteindelijk niet genoeg voldoening geven. Zet je doel. Wees concreet en zeg het elke morgen tegen jezelf. Ik ben benieuwd.

2 opmerkingen:

flindur zei

"Verwikkeld in de natuur genieten zal jou uiteindelijk niet genoeg voldoening geven."

Ik vrees dat Django daar heel veel keer meer voldoening uit zal halen dan zweten tussen het ijzer..
Ik heb 'm vandaag bezig gezien op z'n fietsje en die blik in z'n ogen krijgt hij niet tijdens 't bodybuilden..

Django is al onderweg naar bassleader, dus die zal morgenavond nog wel reageren op je blog denk ik :)

Anoniem zei

bassleader ooh, dat is waar ook. Dat verklaart een hoop.

Maar dat van die voldoening is meer een korte termijn/lange termijn discussie. Ik geloof graag dat hij meer geniet op zijn fiets, en dat kan ik begrijpen ook. Maar hij zegt ook uiteindelijk voor lange termijn te gaan. Een geweldige fysiek opbouwen bijv. Het is niet dat ik hem van zijn fiets af wil halen hoor, ik denk alleen dat hij BB niet moeten loslaten daardoor.