dinsdag 13 januari 2009

[Bart] Puur genieten

Ik geniet van het voedsel dat dag in dag uit contente gevoelens oproept..
Ik geniet van de onschuldige pijn die mijn geest bijna dagelijks overwinnen mag..
Ik geniet van de strelende verwelkoming der woorden wanneer ik mij in gedachten tot verslaglegging richt..
En ik geniet van de rust en compleetheid wanneer ik mijn postworkoutshake achterover heb gegooid..

Maar bovenal geniet ik nog het meest van de 'Pumping Iron' spirit. De spirit die Lou Ferrigno liet trainen zoals hij trainde in 'Pumping Iron'. Afgezien van de camera's was de wil Arnold te verslaan zijn grootste energiebron. Joe Weider zei ooit: “Bodybuilding kent drie betekenissen: competitie, levensstijl en kunst.” Ik heb ze alle drie mogen ervaren. Mijn levensstijl moge u allen duidelijk zijn en het feit dat mijn lichaam aan kunst gelijk is ook. Maar de competitie blijft de grote motivator. Door competitie groeien we. Dit alles werd mij gisteren bijzonder cru duidelijk gemaakt. Al mijn gedachten dat wedstrijden de uiteindelijke fysiek alleen maar tegenstaan vanwege zaken als cutten, heb ik doorgespoeld en uitgespogen. Ik wist het. Ik zag het. Het belang van competitie overtrof mijn persoonlijke drang tot het worden van een gruwelijke heerschap.

Ik heb er werkelijk even rot van gelopen. Hier hebben waarschijnlijk meer zaken meegespeeld, maar ik vond Django zijn abstracte, voor mij zelfs onduidelijke, schrijfstijl niet grappig. Tot ik de bedoelde boodschap begrepen had zat ik niet lekker in mijn vel. Daarom beraamde ik op lage wraak. Het soort wraak dat zijn ego een lekkere trap terug geeft. Zijn training 'onschuldig' afkraken. Ik bedoel, wat stelt in mijn ogen zo'n training nou voor? Wellicht heeft hij in lichte mate mogen voelen wat ik voelde. En dat valt het beste te omschrijven als teleurstelling. Zodoende vraag ik je, Django, om geen 'onschuldige' spelletjes meer te spelen. Voor het zelfde geld moest ik na het lezen van jouw bericht wel trainen. Dan had jij die training verpest, puur omdat je je 'bench' vanaf oktober met 10kg hebt verhoogd.

Toch alsnog gefeliciteerd en blijf de competitie aanwakkeren!

PS: Was je nou echt zo lomp?

1 opmerking:

Django zei

Haha, ik wist dat je na zo'n lange tijd stilte het gelijk ging geloven. Maar goed, ik hoopte dat je wel uit dat ene zinnetje en mijn training kon afleiden dat ik op zo'n moment niet stop.

En de competitie werkt. Gewoon dat idee van IK WIL GROTER WORDEN DAN BART dat telt gewoon mee, dat maakte dat ik van de vorige training gewoon een harde training maakte. Je loopt wel een beetje het te verkleinen, maar in 1 training 5kg bij de BP op tellen na 3,5 week niet meer borst te trainen voelt lekker. Of met de DL een PR te maken van 9kg is ook zwaar de shit hoor. Dat brengt mij opeens weer een stuk dichterbij in de progressie bij kracht. En dat uit het niets, be prepared xD.