woensdag 10 december 2008

[Bart] Apotheose

Het is ondertussen alweer de avond van 10 december 2008. Op deze avond wil ik kort met u terugblikken op de voorafgaande uren, tot we aankomen bij de apotheose.

19:00
Voor ik dit schrijf ga ik nog snel even samen met een huisgenoot naar de supermarkt om kip, meergranenbrood en kalkoenfilet. Deze zelfde huisgenoot is de eigenaar van het eerder besproken hoffelijke rijtuig. Deze fiets vertegenwoordigde ondanks zijn vele gebreken, vaak betreffende het slot, een tijdlang mijn vervoer naar de sportschool. Vermakelijk genoeg mocht ik vandaag toezien op het steeds wederkerende tafereel waarin de eerdergenoemde huisgenoot het slot van deze fiets tergend moeizaam aan het bedienen was.

18:30
Het avondmaal, met de betekenis van het eten rond de klok van zes, is eigenlijk de enige maaltijd die voor mij qua invulling nog tamelijk open staat. Deze is namelijk niet tot in details gevuld met anabole voedingsmiddelen. Puur om mijn leven niet al te benard te maken eet ik dan wat de pot schaft. Helaas kwam de pot vanavond voornamelijk uit de frituurpan van de shoarmaboer. Het is waarschijnlijk al een half jaar geleden dat ik voor het laatst dergelijk voedsel naar binnen heb gewerkt en de volgende keer staat ook zeker nog niet in mijn agenda. Maar vandaag heb ik weer eens een kapsalon gegeten. Een echte kapsalon uit het eethuis waar de wortels liggen van dit tongstrelende, culinaire hoogtepunt. De moreel denkende mens zal natuurlijk ten alle tijden zulk een vergankelijk voedsel vermijden, maar ik zeg u, wanneer de nood hoog, is de kapsalon vaak letterlijk nabij.

16:30
Nog misselijk van de postworkoutshake zat ik vanmiddag mijn rijst met tonijn op te eten. Dankzij mijn slordigheid mocht ik wel genieten van mijn favoriete merk ingeblikte tonijn waar ik in het bericht 'onverslaanbaar' ook al over sprak. Ik vond namelijk nog een exemplaar achterin mijn kastje met een houdbaarheidsdatum die bijna niet te verlopen valt. Ware het niet dat deze tonijn een aantal weken geleden nog in schappen lag, had ik het nostalgie genoemd.

14:45
Voor mijn voornaamste mededeling moeten we nog dieper in de historie duiken, namelijk anderhalf uur voor mijn postworkoutshake.

Buffe buffels, ik groet u!
Corpus en Spiritus, ik groet u!
Namens de grote pandabeer mag ik u met trots mijn training presenteren:

Borst:
Smith BB BP: 6x20kg, 6x50kg, 6x80kg, 8x90kg en 7x90kg (Deze oefening valt mij bij CGR altijd zwaarder dan de losse variant, dus betreffende de smith is dit zelfs een PR)
Chest press: 8x65kg, 765kg en 10x55kg
Incline DB flyes: 8x22kg, 7x22kg en 8x22kg (vertraagd en diepgaand)

Schouders:
BB MP: 10x20kg, 10x40kg, 0x60 (abstracte pijn in mijn schouders maakte dit onmogelijk, aangezien mijn PR hier nog op 6 herhalingen staat, bedroefd mij dit) 7x50kg en 14x40kg (verbazingwekkend genoeg kwam ik hier nog redelijk goed vanaf)
Giantset: Lateral raises/front raises/bent over lateral raises met 16kg dumbells.
Herhalingen: 10,10,10 en 10,8,10
DB lateral raises: 12x16kg

Triceps:
BB Skull crusher: 12xEZbar+20kg, 2x8xEZbar+30kg. Na het laatste setje heb ik er nog 4 herhalingen van de close grip BP(handen tegen elkaar) als superset uitgeknald. Puur om het ultieme failure op te zoeken.
Superset: Reverse dips/pulldowns met 30kg.
Herhalingen: 10,10 en 8,10 en 8,8

Het privilege om met eigen ogen mijn spiegelbeeld met de dag bruter terug te mogen zien maakt deze sport geweldig!

gegroet

1 opmerking:

Django zei

Nette training man, wat dacht je, de spotters zullen me vandaag niet hebben? xD. Pandabeertje van me