zaterdag 13 december 2008

[Bart] This is animal

Een variatie op de opbouw naar de apotheose. Van eergisteravond tot vandaag.
"Laat het beest in mij opkomen en u allen overrompelen met zijn geweldige kracht."

Mijn eerste online trainingsverslag, 'een champions repactie', 'muscletalk', 'Iron killer', 'DJ-ango is back in tha house', 'De haan kraait wel, maar het is de hen, die de eieren legt', 'The chamion repeat' en 'realiseerbaar uitvoerbaar' zijn onder meer reacties op Django zijn berichten, of er zit een uitgebreide reactie in verwerkt. Met andere woorden, zonder Django zijn berichten had u een hoop vernuftigheid moeten missen. Maar het bericht wat Django nu geschreven heeft, geeft mij niet alleen de mogelijkheid er uitgebreid op te reageren, het verplicht me er uitgebreid op te reageren. Tussen de regels door hoor ik: “Nou Bart, maak er maar wat mooi’s van!”. Zoals Django in zijn inleiding al noemde liefkoos ik inderdaad mijn bovenrug. Ik ga deze dan ook morgen trainen.

“Begeerlijkheid, wilskracht en ethousiasme.”

Het is niet dat mijn biceps of onderarmen geen rol spelen bij een 100kg bent-over row. Maar Dorian Yates is het levende bewijs dat dit de rugontwikkeling niet tegenhoud. Hij claimt ergens namelijk nooit zijn onderarmen afzonderlijk te hebben getraind, aangezien deze al profiteerden van de roei-oefeningen; wie gaat ontkennen dat de betreffende spiergroepen bij Dorian Yates goed ontwikkeld zijn? Ik pak mijn biceps en onderarmen daarentegen nog onverstoorbaar aan na een zware rugtraining. Al met al heb ik er zin, mezelf opwindend over de gedachte aan de training die komen gaat.

“Extase, verrukking en opwinding.”

Ondertussen kom ik steeds dichter bij die training. Die training die mij onder anderen zal leiden naar de victory. In mijn gedachten beperk ik Corpus tot mijn rug, biceps en onderarmen. Al mijn kracht wordt door deze spiergroepen opgezogen.

“Kracht, agressie en moordlust.”

De oorspronkelijke planning was om deze training in al zijn glorie en pracht hier te plaatsen. Maar het was allemaal minder mooi. Het is ondertussen al kwart voor vijf op de dag die in het teken staat van de training en het is donker. Donker door de kou en de wolken die zich boven mijn schuur hebben opgestapeld en een ongure sfeer veroorzaken, donker door de nacht die in dezer dagen snel op de stoep staat, donker om te verduisteren wat komen gaat. Ook heb ik me weer eens verslapen, na een gruwelijke kerstviering in het Zeeuwse Axel, waar de nodige biertjes gevloeid hebben. Mijn waterige intenties moeten dan ook hoognodig weer eens onder de loep worden genomen. Maar zoals u al hoort is dit niet de ideale start van een training die iets te bewijzen heeft. Die moet bewijzen hoe buitengewoon sensationeel een rugtraining kan zijn. Maar het is in ieder geval hardcore, mocht ik er keihard voor gaan.

“Hardcore, vermoeidheid en toewijding.”

Het blijft niet bij deze begrippen. Het is nu bijna vijf uur en ik zet alle fietsen uit de schuur. Beginnend aan BOR bloeit er iets in mij op. Ik meen zeker te weten dat dat BOR afgeleid is van het engelse woord boar. Alles gaat door mijn hoofd en het maakt me gek. Ik wil het kwijt, ik wil werkelijk alles afreageren op het ijzer. Ik maak me kwaad, kwaad op alles wat speelt. Op dit moment wordt Spiritus bruut verdreven door Uber-Spiritus. Ik raak in vervoering, het is haast een ongekende psychose. Of ik ervaar een mutatie tot de hulk of het is gewoon gekte wat zich van mij meester maakt. Waarschijnlijk is het een combinatie van beiden.

“Vervoering, woede en victorie.”

“BB BOR: 6x60kg, 6x90kg, 5x110kg, 9x100kg en 8x100kg
DB rows: 9x62kg en 7x62kg
Superset zware pullup variant/chinups
Herhalingen: 14,5 en 10,5 en 8, chin ups zaten er werkelijk niet meer in.

BB curl: 9x50kg (perfectie), 8x50kg en 5x50kg (langzaamaan de biceps tergen)
BB reverse curl: 12x354kg, 5x40kg, 10x40kg. (mijn rechterpols hijgt tegen een blessure aan)
DB standing concentration curls: 9x22kg, 9x22kg en 8x22kg (De pijn probeert Uber-Spiritus te verdrijven.)
Machine preacher curl: 5x55kg, Trillend maak ik mijn polsbandje voor een laatste keer terug vast. Het klitter van de klitterband slijt beetje bij beetje weg door het bijkomende zweet en de hoge druk. Maar voor een laatste keer moet hij nog plakken. Hij moet mijn pols waarnodig nog beschermen; ik wil nog 1 setje maken: 14x40kg.”

‘Had ik daar gestaan, dan had je nog een herhaling gemaakt.’-Django
Had iemand daar gestaan, dan had Corpus hem verscheurd. De schuurdeur gesloten en hardstyle in mijn oren maakten het ijzer gelukkig het enige slachtoffer van mijn gekte.

Het was een buitengewone training, maar het voegt nog zo weinig toe. Ik heb nog een lange weg te gaan. Frustrerend over alle haat jegens onze sport merk ik dat het al zaterdag is. Tijd om straks mijn benen te trainen. Het houdt nooit op. Langzaam struin ik richting de schuur, het beest weer oproepend…

2 opmerkingen:

Django zei

Poëzie!

Deze mag je inlijsten en eeuwig koesteren.

En dat is zonder grappen of grollen.

Ik zou slechts de aanloop (kerstmarkt) en de aftiteling(pandabeer) strategisch vergeten ;).

Je woorden vertegenwoordigen de kracht van lichaam en geest.

Gegroet,
Je eigenste creatine leverancier tot nu toe, maar juni is nog ver weg!

PS: MEER!

Anoniem zei

Thnx!
Met de kerstmarkt heb je idd gelijk, maar het bericht is over drie dagen geschreven en ik heb telkens geschoven en gerommeld, vandaar dat dat een beetje de lijn verpest :p majah.

En de aftiteling is pandaBEEST dit omdat de training erg lijkt op grote pandabeers training, maar overal net iets beter is. dit is niet pandabeer, maar zijn Uber-spiritus variant pandabeest.

Creatine-sletje :p.

hoezo meer? voor wat hoort wat ;) XD

gegroet,
groot pandabeest