dinsdag 30 december 2008

[Bart] Extreme Measures

Aan MR Django’s tweede poging op onverhoopt bloggen valt weinig toe te voegen. Misschien moest hij de 100kg squat waarbij ik 12 herhalingen maakte en hij 13 nog even noemen, of de zware shrugs waarbij spotten onmogelijk blijft. Of hij moest alleen nog even vertellen over de pijn in de onderarmen wanneer de druk extreme vormen aanneemt, maar niets kan de boodschap verbeteren welke Django al gaf: De geweldige training.

Dit maakte dan ook dat ik uitzag naar vandaag. We zouden weer met z’n tweeën trainen. Dit keer hadden we ons voorgenomen meer gebruik te maken van de negatieve herhalingen. Nee, niet zomaar letten op het negatieve deel van de herhaling, maar er maximaal gebruik van maken. Samen het te zware positieve gedeelte killen en vervolgens gecontroleerd de spieren prikkelen in het negatieve gedeelte. Alsof dit nog niet genoeg voorpret veroorzaakte was het vandaag ook nog eens Borst-dag. Op deze manier zouden we in twee dagen de grote drie omhoog gooien. Mijn deadlift is namelijk al verhoogd naar 5x175kg(De beloofde 180kg zat er niet in, aangezien ik tot mijn schrik simpelweg niet genoeg olympische schijven heb.), mijn squat naar 4x120kg en mijn benchpress zou vandaag een veer in zijn kont krijgen wanneer MR Django hem positief zou spotten. Ook Django zijn krachtstats hebben al een vergelijkbare ontwikkeling doormaakt.

Maar tot mijn schrik kreeg ik vanochtend te horen dat Django het vandaag eigenlijk al druk genoeg had met zijn studie en bijkomende zaken. Ondanks dit wilde hij wel trainen mocht ik geen andere trainingspartner vinden in deze korte tijd. Omdat ik geen misbruik wilde maken van zijn loyaliteit en mijn perceptie niet zo zelfzuchtig is als hij soms over mag komen, heb ik hem vrij gegeven.

Ik moest deze training geweldig maken. Zonder Django moesten er dan ook extreme maatregelen genomen worden. Ik ging supersets gebruiken, giantsets, stripsets, dropsets en alles wat mijn spieren ook maar kon breken, alles wat mij met pijn zou overladen.

Borst
BB benchpress: 10x20kg, 2x10x60kg, 3x90kg, ik mag nog niet vermoeid raken, 1x110kg, hierna maakte ik nog 2 negatieve herhalingen zoals beloofd, waarbij mijn vader me tijdens het positieve gedeelte redde. 7x90, ik raakte al moe gezien dit luttele aantal, maar mijn vader gooide er schijven af en ik ging meteen door: 5x60kg.
BB incline benchpress: 10x60kg, 8x80kg, 30 seconden rust, 3x80kg, geen rust, 4x60kg.
DB Flyes: 8x22kg. Mijn borst was overleden. Ik gaf hem 2 minuten stilte louter vanuit respect.

Triceps
BB Skull chrusher: 8x40kg, meteen gevolgd door BB Close grip benchpress: 6x40kg.
6x40kg, evenzo gevolgd door BB Close grip benchpress: 6x40kg.
De pijn was te hevig. Ik kon er enkel nog een close grip uitgooien. Deze close grip was dan wel zo close dat mijn duimen elkaar raakten: 12x40kg. De laatste drie herhalingen waren herhalingen waarbij ik het traanvocht niet tegen kon houden. Als in een hallucinatie stond Django achter mij te schreeuwen om die laatste herhalingen. Waarschijnlijk was dit het resultaat van Spiritus zijn merkwaardige vindingrijkheid.
DB Skull crusher: 2x10x12kg (Eerste keer)
DB seated overhead tricep extension met twee handen (ik probeer iets duidelijk te maken): 10x22kg, 6x27kg en zonder rust 5x22kg

Schouders
BB Military press: 10x40kg en onbeheerst cheating met de benen 10x60kg, met als afsluiter een even onbeheerste 15x50kg.
DB Lateral raises: 14x17kg, meteen gevolgd door DB bent-over lateral raises: 12x17kg. De laatste herhalingen heb ik er schreeuwend uitgeperst bij beide oefeningen.
10x17kg, evenzo gevolgd door DB bent-over lateral raises: 12x17kg en vervolgens nog 3 gebrekkige herhalingen DB lateral raises. Ik was moe, voldaan en gebroken.

Gezien Django beloofd heeft elke dag te schrijven, ben ik benieuwd welk een trainingloos verslag er vanavond nog zal verschijnen.

Gegroet,
Groot pandabeest.

Geen opmerkingen: