zaterdag 6 december 2008

[Bart] Grote pandabeers training

Sinterklaas wist weer onbedachtzaam roet in het eten te gooien. Afgezien van zijn vette calorierijke, maar door hem verbloemde, strooigoed verpest hij de sport ook op andere vlakken. Omdat de verjaardag van een lang geleden overleden man van turkse afkomst nog zonodig door vele Nederlanders gevierd moet worden, gaat dit vaak tenkoste van veel betekenisvollere zaken. Met de betekenisvollere zaken doel ik onder andere op trainen met een spotter, anders gezegd om het volledig tot zijn recht te laten komen, met een trianingspartner. Dit is volgens welgerespecteerde guru’s waaronder de legende Arnold Swarzenegger van groot belang. Desalniettemin hecht onze goedheilig man daar blijkbaar weinig waarde aan. Laat hem dan ook onze doelen vandaag niet in de weg staan.

Nu ik mijn frustraties jegens het feit dat ik vandaag alleen moest trainen genoeg geuit heb, wil ik het met u hebben over het werkelijke onderwerp van dit bericht. Nadat Django voor lange tijd ludiek bestempeld stond als een grote aap onder het verder nietszeggende kopje: ‘over mij’, merkte ik ineens op dat Django dit had opgemerkt. Ik had namelijk een in zijn ogen ongetwijfeld soortgelijke vergelijking meegekregen. Grote pandabeer wel teverstaan. Wikipedia helpt mij vaak uit benauwende branden, en ook ditmaal heb ik zijn hulp oprecht gewardeerd. Met pandabeer doelt Django in alle waarschijnlijkheid op de reuzenpanda. Een bamboe-etend zachtaardig monster oorspronkelijk afkomstig uit China. Toen ik verder rondkeek op deze Wiki-pagina vond ik het volgende: ‘Door hun opvallende tekening en de vorm van hun gelaat appelleren panda's sterk aan menselijke emoties, reden waarom ze door het Wereld Natuur Fonds tot mascotte en symbool zijn uitverkoren.’ Dankzij deze zin schoot mij weer te binnen wat waarschijnlijk de hoofdreden van de door Django gebruikte vergelijking was. Ik heb u in een eerder bericht al bekend gemaakt met onze gezamenlijk trainingen. Als ik me niet vergis stamt de panda-vergelijking af van onze eerste gezamelijke training. Macho als we toen in het leven stonden begonnen we met bankdrukken. Stimulerend waren we elkaar met de zwaarste gewichten aan het uitdagen. Hierbij is het van belang om in jezelf te geloven. Om te geloven dat je een beest bent. Misschien had ik dit moeten specifieceren waren de gedachten die door mijn hoofd gingen toen Django mij overviel door zich middenin een setje luidkeels bekend te maken als een grote pandabeer. Dit werkte het hoge niveau der concentratie en dergelijke logischerwijs niet in de hand, waardoor Django een uitleg verplicht was. Dit was het moment dat hij beweerde dat een stickertje van het WNF op het plafond hem tot deze ondoordachte uitspraak bracht. Vermoedelijk projecterend vergelijkt hij nu mij met deze blatende beer.

Maar het is wel een dier wat mensen raakt vanwege zijn uiterlijk en gezichtsuitdrukking, doch het is een dier wat ondanks deze zachtaardige vertoning toch een beer blijft. Daarom ben ik trots op deze titulering. De titulering die het nietszeggende stukje: ‘over mij’ rijkelijk aanvult!

Corpus Vs De schuur: De revanche

BB BOR: 10x60kg, 10x90kg, 10x100kg en 8x90kg(misselijkheid)
DB rows: 6x62kg en 8x62kg
De knal dreunde elke keer wanneer ik de dumbell neerlegde door de betonnen ondergrond.
Pull ups variant: 3x10xBW
Close grip Pull ups: 12xBW

BB curls: 7x50kg, 9x50kg en 7x50kg
Soort DB spider curl: 4x22kg en 2x12x17kg
DB preacher hammer curl: 2x10x22kg
BB wrist curls: 2x18x60kg

Gegroet

1 opmerking:

Django zei

lol


Nette training, en een gestoorde db row.