maandag 1 december 2008

[Bart] Plicht

Mijn rug staat strak,
mijn biceps zitten vol bloed,
en mijn onderarmen kunnen de druk amper aan.

Ik was net klaar met trainen en kleedde me middels de gekste bewegingen om. Alles stond strak. Voornamelijk het knellende gevoel van mijn jas rond mijn onderarmen verdiend even extra aandacht. Het voelde zodanig goed, dat ik wist: dit ga ik eens lekker uitschrijven! Toch had de titel: 'Just an other day at the gym', dit bericht perfect gepast. Het was natuurlijk een brute training, maar niet bruter dan mijn andere trainingen. Louter de wil om ook weer eens een volledig trainingsverslag te plaatsen heeft u dit bericht bezorgd.

Het is de adrenaline, de lust, de ultieme motivator dat dit fantastisch maakt. In de juiste trainingskleding de ijzerzaal bezichtigen wanneer ik de de kleedkamer uitloop. Het is vaak maar een moment, maar zeker een moment dat garant staat voor een geweldige training. Een moment van euforie. Het machtige gevoel der arrogantie, de kennis dat ik een beest ben welke op het punt staat al het aanwezige ijzer te verslinden. Dit maakt het zo alledaags, maar tegelijk zo bijzonder. Door dit ene moment weet ik dat een leven met het ijzer mij is voorbestemd. Ik koester dit moment terwijl ik richting de ijzeren stang aan de muur loop. De ijzeren stang welke ik wel even zal laten zien hoe ik gewend ben mezelf op te warmen.

Pull ups: 29xBW (heb dit lang niet gedaan, vroeger dit ik dit vaker)
Zwaardere varianten: 3x10xBW
DB Bor: 10x32kg, 10x40kg, 2x12x54kg
Uniek Roei-apparaat: 10x30kg per arm, 2x12x50kg per arm (dit is qua gewicht zeker te vergelijken met 100kg op de BB Bor)
Na het laatste setje zakte in rap tempo genadeloos 4 standjes naar beneden. Volgens de sportschool eigenaar werd ik te zwaar en nog iets over Ronnie Coleman. Hierdoor was ik in ieder geval weer helemaal klaarwakker voor de volgende oefening, mocht het zijn dat ik dit nog niet was na een dergelijk setje.
Zware Pull up variant: 8xBW

Incline DB curl: 10x20kg, 6x20kg, nog staand met mijn ellebogen tegen de muur: 2x8x20kg
DB curl: 8x20kg
Machine Preacher curl: 3x10x50kg

Reverse BB curl: 3x10x35kg
DB wrist curls: 2x25x28kg, 16x28kg

Het is mijn plicht, maar tegelijk mijn goed recht om op deze manier mijn spiergroepen tot het uiterste te drijven.

Geen opmerkingen: