zondag 28 december 2008

[Bart] Het beest weer oproepend…

Zolang al stond ‘This is animal’ aan de top. Langer dan twee weken was dit bericht het enige wat mijn aandacht trok wanneer ik vol hoop de link opende. Zolang al was er geen nieuw bericht geplaatst dat ik bang werd dat we zelfs onze laatste lezer kwijt waren. Wat ‘MR Django’ zichzelf vergelijkend met Lil Wayne goed heeft gemaakt weet ik niet, maar ik zal u nu op de hoogte houden en til mijn trainingen over de tijd heen naar u toe.

Als een geheugenbom raas ik door de tijd zoekende naar die zaterdag. Die zaterdag toen ik in trance op de schuur af struinde. Ik herinner me het nog goed. Tot vorige week de laatste keer dat ik in de schuur had getraind en het was krachtdag. Ditmaal was bij het squatten mijn vader spotter gezien ik benauwd de toekomst voor me zag. De derde herhaling op de 120kg squat ging niet goed. Klungelig probeerden we met z’n tweeen de halter weer op zijn plek te leggen. De rest verliep rustig en ik heb de 90kg daarna ook nog 13 maal gesquat. Toch wel lekker volgend op zo’n setje. Hoe goed ik de toekomst ook voor ogen had, het was niet de squat welke deze training verpestte. Nee, het was zijn rivaal de deadlift. In mijn ogen een gelijk machtige oefening met net iets meer gewicht. Ik was aangekomen bij 6x160kg toen ik de barbell voor een laatste keer op de grond legde en druppels bloed mijn smaakpupillen alarmeerden. Ik had een bloedneus gekregen, hetgeen ik soms zelfs stiekem op hoopte om op die manier het hardcore gevoel mee te mogen maken. Maar ik betwijfel of puur het hardcore-gehalte deze onderbreking veroorzaakte. Bovendien, is het werkelijk zo hardcore om onder een training met een zakdoek tegen je neus aan tafel te zitten? Ik ben niet makkelijk uit het veld (lees: de ijzerzaal) te slaan, maar ditmaal had ik niet de wil nog verder te trainen. Ik baalde, het beest weer afblazend..

Classic Gym deed me daarna dan ook goed. Het was een week vol andere bezigheden, maar mijn wortels zal ik nooit verraden. Hier heb ik Dante Trudel dan ook uitgedaagd door Doggcrapp-principes te combineren met het nodige volume. Ondertussen slijt ik deze vakantie in de schuur en heb ik mijn DL al verhoogd naar 4x170kg, de 180kg zal morgen geschieden!

In de hoop u genoeg te hebben geïnformeerd,
sluit ik af met een groet voor Django:
http://www.youtube.com/watch?v=eoMp-GQn154

Geen opmerkingen: