woensdag 4 februari 2009

[Bart] Wedstrijd

Grote onzekere woorden vol passie en enthousiasme wachten op een reactie. Ik hoop dat de verwachting van deze reactie meer invloed heeft dan de reactie zelf. Dat deze verwachting meer invloed heeft dan dat ik soms denken mag.

Daarom wil ik alsnog reageren op de grote plannen die onze blog nu meer dan vullen. Zelfs het lege, ondertussen nietszeggende berichtje 'Ready', wat nog een glimp mocht geven van mijn invloed, is al van de voorpagina verdwenen. Toch wil ik het volgende duidelijk maken: Sinds de wedstrijd begonnen is kan ik me niet herinneren dat ik ooit een maaltijd, laat staan een training gemist heb. Een enkele keer zal mijn voeding een klein gebrek hebben geleden, maar elke week stond ik minstens vier keer zwetend tussen het ijzer. Keiharde trainingen in een niet genoeg te prijzen sportschool zullen mij altijd wakker houden. Het is vervlochten met elk aspect van mijn leven. Een bepaalde aversie voor amateur wedstrijden was het enige wat mij tot nu toe belette deze optie ooit te overwegen.

Nu word ik gedwongen dit toch te doen. Gedwongen door mijn concurrentie welke is als een rustige zee, die zonder enige regelmaat onverhoopt een tsunamie teweegbrengt. De kanttekening dat deze tsunamie soms veel minder schade aanricht dan het in de eerste plaats beloofde is de reden van deze vergelijking. Dit is ook de reden dat ik vanuit onzekerheid afstand neem van het voorstel, doch het vol zekerheid afwijs.

Django, als jij toch besluit dit door te zetten, betwijfel ik of onze wegen in juni scheiden. “De Schuur” is namelijk zelfs tijdens wedstrijdvoorbereidingen open.

In de hoop op je begrip,
groet ik je in de glans van je enthousiasme,
waar ik me hoe dan ook toch over verblijd.

Gruwelijke Pandabeer

Geen opmerkingen: