dinsdag 3 februari 2009

[DJ]Typisch mij: Bodybuilding theorie?

Ok, misschien... misschien.. ben ik wel erg, maar goed, als ik ergens voor ga en in geloof dan ga ik er ook voor. Dusja, ik dacht, als ik echt een wedstrijd wil doen, dan moet ik het ook goed doen. Goed doen is dan het in de gaten houden van alle factoren die van iemand een winnaar maken. Hierop heb ik dan een theorietje gebaseerd, ja, je kent dat wel. Naja, hier komtie dan eh:


Klik hier voor groot formaat

De visuele representatie van mijn theorietje.


Op schrift uitgewerkt als volgt:



Bodybuilding theorie
Ervaring + Kennis
Ervaring opdoen door resultaten te bewaren en te analyseren.
Kennis opbouwen door op de hoogte te blijven van de wetenschappelijk artikelen, andere bodybuilders en begeleiders!

· Training
o Oefeningen
o Intensiteit, volume, plaatsing
o Cardio



· Voeding
o Wat?
o Wanneer?
o Hoeveel?
o Hoe balans en gezond mogelijk?


· Rust
o Hoe optimaliseren?



· Supplementen
o Wat?
o Hoeveel?
o Kosten?



· Fysiologische en psychologische kennis
o De werking van de spieren
o De werking van voeding
o Motivatie hoog houden


Planning + Schema’s
· Meerjarenplanning
· Jaarplanning
· Eetschema
· Trainingsschema
· Leefschema


· Wedstrijdvoorbereiding



Uitvoering + Resultaten
· Uitvoering blijven controleren
· Resultaten bij houden
o Kracht
o Lichaamsverandering
o Vetpercentage
o Foto’s filmpjes

· Vooruitgang peilen en eventueel schema’s aanpassen na periode van 8 weken.


Directe omgeving
· Steun, verzorging, aanmoediging
· Iedereen overtuigen om jou naar je doel te helpen of acceptatie uitlokken
· De juiste mensen om je heen verzamelen



Motivatie
· Motivatie hoog houden
o Foto’s, filmpjes bekijken
o Wedstrijden bezoeken
o Met andere krachtsporters mee trainen

· Op basis van motivatietheorieën en doelplanning theorieën motivatie onderhouden

Mogelijkheden
· Sportschool
· Homegym
· Kosten
· Tijd
· Energie
· Ziekte



Ik heb nog een lijst opgesteld met vragen die ik beantwoord wil hebben:


Hoe werken de spieren?

Hoe werkt voeding globaal?

Hoe werkt training globaal?

Hoe werken supplementen?
· Whey
· Dextro
· Vitamines
· Mineralen
· Creatine
· BCAA
· ?

Wat is de invloed van training op de spieren?

Wat is de invloed van voeding op spieren?

Wat zijn de effecten van verschillende trainingstechnieken op de spiergroei?
· Sets
· Reps
· Tijdsduur oefening
· Tijdsduur rep
· Tijdsduur training
· Volume
· % Spierstimulatie

Hoe werkt rust in op de spiergroei?

Wat is de optimale manier om vet te verbranden?


Enz.



-----------------------------------


Ik denk dat met dit schema je altijd je zwakste punten eruit kan halen en die kan verbeteren. Ik hoop dat ik rekening heb gehouden met alles wat op elkaar ingesteld moet worden om het optimale eruit te halen.

Geen opmerkingen: