maandag 2 februari 2009

[DJ]Faster, stronger, bigger, better

Een word document knikt me tegemoet. Een hardcoreremix van Kanye West zorgt voor permanente oorbeschadiging. Een flesje water om weer terug op krachten te komen staan te wachten tot de gebruiker het weer tot zich neemt. Dit is de startpositie voor een nieuwe blog. Maar een blog die misschien wel het begin is van een veel groter plan. Dat enkele jaren in beslag gaat nemen. Dat heel mijn leven gaat beïnvloeden. En wie weet ook wel jouw leven, Bart.


Problemen + Motorcross
De afgelopen twee maanden waren kut. Rotproblemen waardoor ik niet de motivatie had om me toe te leggen op school en op bodybuilding. Dit is ook te merken aan mijn lichaam en in februari aan mijn schoolresultaten. Ik baal hier van maar het is niet anders. Diep ademhalen en we gaan weer verder.

Oh, de bejubelde motorcross. Ik kan niet uit leggen hoe erg ik het mis. Ik hoef alleen maar naar buiten te komen en het weer moet zo’n typische toestand zijn voor de kriebels. Sommige mensen hebben lente kriebels, bij mij zijn het crosskriebels. Of wanneer er een scooter voorbij rijdt, de geur is precies van een crossmotor. Ik vind dat ook echt lekker ruiken. En plop daar komt het motorcrossverleden weer naar boven bij mij. Zelfs het in de auto ergens naar toe rijden. Onder de voorwaarden van ik moet gereden worden en het moet langer dan drie kwartier duren en ik heb de kriebels weer. Heb ik er een tijd geen last meer van, komt het naar boven in een droom. Waar ik op mirakele wijze opnieuw ben begonnen met de motorcross.
Het belangrijkste wat ik mis van de motorcross is toch wel de opwinding om naar een wedstrijd toe te rijden. De half zenuwachtige en half geconcentreerde houding wanneer je de eerste stappen in het zand maakte. Het jagen naar diegene die voor je zit en dan vooral het gevoel dat je dichterbij komt. Ik mis de competitie. Ik mis de gevoelens.


Explosieve bodybuilding
Onze competitie kan hier tot nu toe geen surrogaat voor vormen. Als ik zie dat privéproblemen er voor zorgen dat ik eerder stop met bodybuilding dan dat ik er mijn ontspanning in vind, dan doe ik iets fout. Bodybuilding is op dit moment nog niet genoeg voor mij om mijn drang naar competitie te bevredigen. Ik kan er nog niet mijn gevoel in leggen. Maar ik sta op een punt waarop ik kan kiezen. Ik kan kiezen tussen explosief verder gaan met bodybuilding of een ander richting op te gaan zoals een andere sport. Stoppen met sporten kan ik niet. Dat is geen keuze. Een andere sport is ook geen keuze aangezien ik geen talenten heb in sportvaardigheden plus mijn voorkeur dan toch uit ga naar bijvoorbeeld kickboxen. En ik denk niet dat mijn vriendin zin heeft om naar kickboxwedstrijden te gaan :P. Dus in het licht van mijn alternatieven en ook met mijn vorige ervaringen met bodybuilding (opgepompt zijn is zôôô lekker), heb ik alleen de keuze om mijn gevoel in bodybuilding te leggen. Mijn gevoel en mijn drang naar competitie.

Deze overdenking heb ik ook aan mijn vriendin voor gelegd in Brugge en ik heb haar gevraagd of ze mij daarin kon steunen. Of ze mij daarin wilde volgen en na enig overleg en uitleg van mijn kant, was ik heel blij om te horen dat ze mij daar in wilde steunen en in mij wilde geloven. Ik hoop dat ze zich ook kan verzoenen in de opoffering en het mooie aan de sport.


YBF NK
Nu komen we aan bij het deel dat interessant is voor jou, Bart. Het YBF NK: de editie van vorig jaar http://www.giantpt.com/Wedstrijden/GIANT_Wedstrijden_YBF_NK_2008.html. Zullen we in 2010 meedoen? Of zal ik het al als een competitie formuleren. Wedstrijdje wie het hoogst eindigt in de YBF NK 2010? Ik zelf heb het nodig als ik verder ga met bodybuilding. Als ik dit als doel kan stellen kan ik er op dezelfde manier mee om gaan als het motorcrossen. Dat maakt het al die opoffering waard, omdat je er ook beloning voor terug krijgt door mensen die weten waar ze het over hebben. Een instelling zoals we bij pumping iron zien komt het meest tot zijn recht als het uiteindelijk ook door de gemeenschap beoordeelt kan worden. Wat vind je ervan? Of scheiden onze wegen in juni?

Greets,
DJ

PS. Ik wilde psychologische spelletjes gaan spelen maar dat is niet mijn stijl. Eerlijk en het hardst. Dus nogmaals mijn benentraining van vorige week maandag: SQ 5*130… LE 12*147,5… LC 3*12*75. Zucht, ik ben een Brugge echt beroerd geworden. Ik heb 4x gekotst en 5x diarree, dus nu heb ik juist mijn eerste boterham met kip (lol) weer naar binnen gewerkt. Hoop dat ik me morgen goed genoeg voel om te trainen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

psychologische spelletjes = leugens?
je hebt ook andere psychologische spelletjes dan spelen met je stats. ik heb 7x110kg gesquat en dacht serieus dat ik mee kon, majah :p.

Kom zaterdag eerst maar eens een keer langs voordat je de wereld op zn kop wilt laten draaien ;)

Django zei

Haha, niet helemaal de waarheid :P. Sorry daarvoor, lompe actie. Maar ik dacht: als Bart denkt dat ik het rustiger aan doe, dan heeft hij minder motivatie aan mij en tegelijkertijd blijf je in de winnerspositie en kan ik mij omarmen in de underdogpositie (die jij denk ik ook graag wil hebben). Ik hoopte hierdoor dat iedereen zeker wist dat jij ging winnen zodat ik mij hierin kan bijten....



Misschien dat ik ook nog wel een andere gym ga bezoeken volgend schooljaar. In de elite gym van Gent zitten ook een paar BB atleten, dus dat is natuurlijk wel interessant. Voor de rest zie ik dit als de enigste manier voor mij om verder te kunnen met bodybuilding. Ik begin er steeds meer van te houden maar nu wil ik er mijn volledig gevoel ook in leggen, dan moet ik ook hogere verwachtingen hebben dan nu.

Maar dit kan ik niet alleen doen en ik heb het er nu ook al met mijn ma erover gehad, echt positief was ze niet. Ze vindt op het podium staan maar show, toch zou ze gaan kijken als ik het zou doen. Maar ik hoop ook jou mee te krijgen. Ik vermoed dat jij er dan ook veel meer voldoening uit zou kunnen halen. Onze natuurlijke competitie tussen elkaar zal altijd blijven bestaan maar dan kunnen we ook elkaar helpen met poseren en dergelijke. Het lijkt me ook vet om zo een paar wedstrijden te gaan bekijken en dergelijke.