maandag 24 november 2008

[Bart] The champion repeat

Blikken vlogen mijn kant op als muggen richting de stofzuiger. Het was niet bijzonder, maar ik genoot ervan, het zag er bruut uit. BB shrugs 6x160kg. Meer was het niet. Dit is zeker niet een hoge trots van me, maar ik wilde gewoon lekker bruut trainen, wat mij jaloerse blikken bezorgde. Ik werp zelf ook genoeg van zulke blikken, maar ik zal er kracht uit blijven putten, er boven blijven staan; zaterdag zal ik, mijn 'spotter' letterlijk, de 130 kg squat tonen!

Hoe meer berichten er op de blog komen, des te vaker ik mezelf erop betrap dat ik wel eens terug lees. '[DJ] The champion rep' was ditmaal het onschuldige slachtoffer. Maar mensen, werkelijk, dat bericht is alles behalve onschuldig. Ongekende toewijding spreekt eruit voort. Een professional met een hoog IQ en een buitengewoon talent om zichzelf uit te drukken, zichzelf op te voeren. Dat zijn de gedachten die ongetwijfeld door uw hoofd moesten gaan toen u dit bericht las. Ik zal hier niet verder op doorgaan, wil ik niet de indruk wekken dat ik het voor de eerste maal lees. Wat ik hier wel mee wil zeggen is: waar is die pro? Uit de laatste berichten klinkt zelfs een bepaalde angst voor mijn discipline, de haast hulpeloze jaloezie. Django, waar is die gedrevenheid gebleven, welke je in de eerste plaats al die 130 kg squat bezorgde? Die gedrevenheid zou het niet overtuigd bb-er hebben genoemd wanneer hij 4uur opofferde voor een goede training. Hij zou het een kans noemen om weer dichter bij zijn doel te komen, hij zou het direct met beide armen, en misschien zelfs beide benen, omarmen. Een training die al een hardcore belofte geeft, door de offers die hij moet brengen. Het opgeven van meer dan vier bruikbare uren op de dag, puur voor die ene training. Maar Django, je moet weten, het zit hem in die kleine dingen. Een dergelijke motivatie zou die kleine dingen groots maken. Moge die training voor een bericht zorgen welke 'the champion rep' overtreft. Ga mij eens voorbij, ik daag je uit!

Weet wel mensen, mijn studie lijdt onder zo'n dag. Drie berichten op één dag. Weer een uitdaging Django, overtref dat eens!

Geen opmerkingen: