donderdag 20 november 2008

[Bart] Onverslaanbaar

Producten als Jogging magere kwark en mijn favoriete ingeblikte tonijn verdwijnen haast ongemerkt uit de schappen. Niemand weet waar het vandaan komt of wie erachter zit. Maar ik heb het door, ik zie ze lopen. Mensen, bodybuilders, wanneer de dag komt dat er geen vis, havermout of magere melk meer in de schappen te vinden is, wanneer zelfs de kip een beschermde diersoort is, dan is het te laat! Nu worden we nog gedoogd, maar ik zie het voor me. Wanneer je over een aantal jaren, wat zeg ik: maanden, wat zeg ik: weken, allenig iets zwaars op tilt, zal een agent je erop wijzen dat het verstandiger is om er iemand bij te halen, wil je geen boete riskeren. Wee degene wiens arm dan dikker is dan 42 cm. De volkomen mens wordt niet meer geaccepteerd in deze maatschappij, niemand mag straks meer een betere versie van zichzelf creëren. Dit is niet het communisme waar ik u voor waarschuw. Neen, dit is pure bodybuilding-haat! Misschien is het jaloezie, maar waarschijnlijk is het echt gemeende afkeer. Ik moet eraan ontsnappen. Ik sluit mezelf op in de ijzerzaal mijmerend over een betere wereld.

Giantssets, supersets, opbouwen, afbouwen, zweten, knallen en een 60kg military press zijn de resultaten van mijn wanen. Ik voel mijn hart sneller kloppen, mijn zweet ijlings langs mijn gezicht druipen. Ik raak in een trance, een trance waarin ik 'DB benchpresses', 'Fly's' en 'Cable Fly's' in een giantset kan combineren. Een trance waarin ik na zes maal de stang van 60kg de hoogte in te hebben geworpen, nog tweemaal een giantset vol 'raises' eruit knal. Mijn grenzen waren verdwenen en zelfs mijn meerderen stonden vol ontzag van mijn training te genieten. Ik was van de wereld, uit de realiteit. En mensen, ik heb het geproefd. De volle heerlijk smaak van de ijzerzaal welke mijn lichaam vulde met adrenaline.

Uiteindelijk keerde ik voldaan terug de wereld in, onverslaanbaar. Wanneer de nood roept, zal ik illegaal op kippen jagen, om vervolgens mijn krachtvoer misschien zelfs ondergronds te moeten versmaden!

1 opmerking:

Django zei

Haha, Bart, prachtig stuk.

Inspiring people ;).