maandag 24 november 2008

[Bart] "De haan kraait wel, maar het is de hen, die de eieren legt."

Bende, dit was echt mijn laatste poging. Het lukt me maar niet. Frustrerend kijk ik naar de kaarten verspreid over mijn bureau, het lukt me niet eens om een stomme kaarttruc onder de knie te krijgen. Op mijn horloge zie ik dat het al bijna tijd is. Bijna tijd om weer te trainen, wil mijn hele dag planning niet in de war lopen. Ik heb mijn rijst met vis bijna op en ik moet weer vliegen. Zo gaat het vaak. Wanneer ik naar school moet bedenk ik hoe ik mijn maaltijden zo kan invullen, dat én ik naar school kan én ik mijn voedingsschema volledig kan aanhouden. Niet alleen school, maar al mijn andere dagelijkse activiteiten worden op deze manier zorgvuldig in mijn planning verwerkt. Soms, wanneer de dag dusdanig veeleisend is, moet ik hierdoor een maaltijd weglaten of bijvoorbeeld om 3 uur 's nachts nuttigen. Maar ik houd het vol. Elke dag opnieuw.

Iedereen heeft zijn eigen talenten en interesses. Het feit dat je deze op een menselijke manier een plaats moet geven in je leven staat hier even los van. Maar het is niet dat ik behoeft heb aan sociale bewondering. Nee, tenslotte doe ik aan Bodybuilding omdat ik het leuk vind. Respect en bewondering zijn mooi meegenomen en geven het zelfvertrouwen een geweldige krik. Daarin verschilt mijn insteek hier denk ik met die van DJ. Haantjesgedrag uitlokken zie ik als dollen met maten. Dollen in de trend van grappen, een spelletje spelen. Het is in ieder geval geen verborgen behoefte naar respect. Dit is ook waarom er voor mij niets hoeft te zijn naast BB wat er niet al is. Ik ben gedisciplineerd omdat BB een onderdeel(ja, ik zeg onderdeel) van mijn leven is, waar ik zoveel mogelijk uit wil halen. Behalve het eerder genoemde twistpunt is er niets dat mij daarin belet. Hiermee wil ik zeggen dat mijn enkele twistpunt betreffende bodybuilding niet gegeneraliseerd hoeft te worden. Het twistpunt is geen kreet verlangende naar een ander leven, met bijvoorbeeld meer sociale bewondering. Denkvoer.

Nu mijn vraag richting jou Django: Bodybuilding is toch niet het resultaat van een behoefte aan bewondering?

DJ:
PS: Aangaande Amino, ik wist geen titel en was dat liedje aan het luisteren. Ja, ik sta inderdaad open voor elk genre.
PPS: Welk ontsierende vet van mijn biceps?? April en mei in ieder geval ja..

Geen opmerkingen: