dinsdag 4 november 2008

[Bart] Trainingsverslag

Allereerst mijn excuses voor het feit dat Django mijn woorden niet in geschreven daden heeft omgezet.

Ik zal van wal steken door iets te vertellen over afgelopen weekend, wat overigens een geweldig weekend was. Het 'betoog' dat in mijn vorige bericht staat is voor mijn dispuut (Dit is een groep binnen een studentenvereniging) geschreven. In tegenstelling tot wat Django mij kwalijk nam, was dit dus geen school opdracht. Het is dan ook louter ludiek, maar als vernuftige lezers hoop ik dat u dit wel in heeft kunnen zien.

De heenreis verliep niet helemaal soepel, maar hier zal ik niet over in details treden. De aankomst 'in the middle of nowhere' maakte gelukkig alles goed. Niet omdat het 'in the middle of nowhere' was (ook wel maasbree genoemd), maar omdat mijn dispuut daar huisde. Het was overigens een ideale locatie voor een ideaal weekend. Het begon met de KennisMakingsActiviteit waarin ik al snel mijn betoog moest voordragen, welke aleen positieve reacties opwekte. De uiteindelijke afsluiter van de activiteit was een heerlijk partijtje brassen. Vervolgens hadden we een bestuurswisselings- en installatie-OLV. Dit is afgeleid van de afkorting ALV (Algemene Leden Vergadering). Waarbij algemene vervangen wordt door Odyssee. Rond half vijf werd deze afgerond, omdat de overgebleven 37 moties werden doorgeschoven naar de volgende OLV. De volgende dag was het gelukkig uitslapen, zodat er na de brunch nog energie genoeg was voor bowlen en stappen. Dit stappen hebben we natuurlijk heel studentikoos jasje/dasje ten uitvoer gebracht. De zondag was heel rustig en christelijk waar we nog de diepte zijn ingegaan met het onderwerp sociale gerechtigheid. Gisteren zat het weekend er voor mij en de andere overgebleven 7 leden op, aangezien de grote meerderheid zondag al richting Rotterdam was vertrokken. Al met al heb ik flink genoten en heb ik stiekem de sport in de vergetelheid gelaten. Daardoor verliep het eten vaak niet geheel volgens schema, maar ik was dan ook zeer verheugd wanneer wij mannen zaterdag avond als toetje na het diner ieder een pak melk voorgeschoteld kregen!

Maar laten we niet vergeten dat dit bericht bedoeld is als trainingsverslag van de training van vanmiddag. Want na zo'n weekend moet ook ik er weer aan gaan geloven. Mijn instelling was in het begin dan ook dusdanig triest, dat het me schokte. Het was been-dag. En u mag natuurlijk niet vergeten dat dit mijn minst favoriete dag is. Het squaten verliep dan ook niet geheel opwindend: 10x20kg, 10x50kg, 12x70kg, 16x50kg, 16x50kg (tot hiertoe was het een spanning-squat zoals eerder beschreven in een trainingsverslag) 10x80kg. Na de squat was het tijd voor een goede leg extension. Een mede-sporter (In CGR train ik altijd alleen, dit was dus een sporter die ook aanwezig was) wilde deze oefening beurtelings uitvoeren. Dit gaf mij motivatie en ik heb hem er dan ook genadeloos uitgeknald. In tegenstelling tot deze mede-sporter maakte ik er een grote superset van, waarbij ik met zwaar (weet niet meer hoe zwaar) gewicht deze oefening achterelkaar afwisselde met seated legcurl. Ik kan ook het aantal reps en setjes mij niet meer precies herinneren, dus moet ik u enkel achterlaten met de wetenschap dat ik niet meer normaal kon lopen na die oefeningen en dat, wanneer ik door mijn benen zakte, ik elke moment achterover kon vallen. Ook het feit dat ik bij mijn eerste setjes calf raises meer pijn had in mijn bovenbenen dan in mijn kuiten impliceert enig doorzettingsvermogen tijdens de voorgaande oefeningen. In totaal heb ik 4 of 5 setjes calf raises gedaan, in de hoop dat mijn kuiten op een dag zullen groeien. Shrugs zorgden vervolgens voor een aangenaam, pijnlijk gevoel in de trapezius: 10x20kg, 10x70kg, 10x100kg, 10x130kg. Vervolgens toch maar overgestapt naar mixed grip: 16x130kg, 11x130kg. Als afsluiter nog wat crunches welke abrupt weer een halt werden toegeroepen door, zoals eerder beschreven, bizarre, niet te verwoordde redenen. Waarschijnlijk hebben deze redenen, welke een gevoel beduiden, iets te maken met lies-krampen.

In de hoop dat mijn collega (lees: tegenstander) en ik dit blog vanaf nu weer levend zullen houden zie ik uit naar een mooi bericht.

5 opmerkingen:

Django zei

Over die benen training eh, geloof je dat die spannings-squat echt helpen? En vind je dan niet dat je te weinig gewicht pakt. Want je kan hetzelfde doen met bijvoorbeeld Biceps Curls maar dat wordt ook niet gedaan, eh.

Plus, dat met je buikspieren man, WTF. Dat is echt raar. Heb je al verder gevraagd bij mensen?

Django zei

LoL, geowned man met dat betoog :p.

Anoniem zei

Wij gaan een keer samen deze squat uitvoeren in de hoop dat jij geen domme vragen meer stelt ;).

Benen met biceps vergelijken.. hmmz..

Die buikspieren is idd btj vaag, ga er nog wel achteraan ja..

haha, aangaande dat betoog: selectief lezen ;)

Django zei

Het gaat toch tegen bepaalde principes in eh :p. Maar meet die quads eens, dan kunnen we gelijk zien of het helpt eh ;).

Anoniem zei

Ik zal ze vandaag eens meten ;).
Maar nog even over de biceps :p
Weet jij hoe Ronnie zijn biceps voornamelijk traint? En weet je ook hoe deze eruit zien?