zondag 23 november 2008

[DJ] Bart.vs.dj

Hah, ik voel mezelf weer de gebruikersnaam invullen maar ik heb nog geen idee wat te schrijven. We zien Bart al weer vol energie, energie om zich te wijden aan God, om zich te wijden aan Bodybuilding. Alleen wat hij met Ameno bedoelt blijft mij een beetje vaag. Misschien houdt hij van de muziek of wilt hij er graag eens naartoe... http://www.google.nl/search?hl=nl&q=ameno&meta=

Maar desalniettemin kunnen we met het blote oog al veranderingen zien bij Bart. Of je er nou van hou of niet, er valt geen discussie te maken over zijn breedte. Want breed is hij, hoe breed is slechts een kwestie van maatstaaf. Als ik hem weer zo zag, is dat een bron van motivatie. Ik hoop dat hij zich in de april en mei maanden zich ook gaat toeleggen om dat ontsierende vet van zijn biceps af te krijgen. Alleen is dat niet het enigste wat mij opvalt, maar vooral de gelijkenis in zijn levenspatroon vind ik bijzonder. Want beider studeren we psychologie, kennen we een hoger ideaal dat afstaat van het normale/wereldse/menselijke bestaan, hebben we ook duidelijk aardse doelen en vragen we ons af in hoeverre we ons hier in moeten laten gaan. Een nadeel van BB is toch ook wel het duidelijke individuele aan de sport. Dit komt ook terug in bijna elke sportschool. Waar iedereen toch vooral met zichzelf bezig is, zich irriteert aan die sukkel op het apparaat dat jij wil gebruiken, de juiste muziek in zijn oren plugt en ervoor gaat.

Ook de respect dat je voor je resultaten krijgt is meestal miniem, vaak wordt er een negatieve kant ook op genoemd. Of soms wordt het zelfs misbegrepen als slechts patserheid. Misschien is dit ook wel logisch aangezien je werkt met je eigen lichaam. Veel mensen voelen zich daar toch onzeker over en wanneer je dan geconfronteerd wordt met iemand die duidelijk wel verandering teweeg kan brengen dan moet je daar een rede voor geven waarom het die ander wel lukt. Ik zeg altijd dat Bart gewoon gek is met zijn gestoord goede discipline. Maar de andere optie die we hebben is ons eigen gedrag aan te passen.... Dus bart is niet gek, maar het voorbeeld. Hij krijgt het wel voor elkaar, waarom jij niet?

En ik niet? Hah, eergisteren wilde ik dat er weer eens geklapt wordt voor mij. Dat mensen voor je klappen voor datgene wat je bereikt heb. Maar bij Bodybuilding klappen er weinig mensen. Had Bart al zijn tijd besteed aan het kunnen van een kaarttrucje dan hij met dat trucje al veel geklap kunnen krijgen, veel meer dan de weinige bewondering die hij nu krijgt. Ik merk zelf en ik zie dat Bart eerder haantjesgedrag van anderen uit lokt. We voelen ons ego als het alfa mannetje voorbij komt. Daarom moet er iets zijn naast BB. Iets waarvoor we wel sociale bewondering krijgen. Iets waarmee het uiterlijk van een BB-er juist een plus kan zijn. Wat dit is... is natuurlijk een nogal open ding. Ik hoop NU (met nadruk op nu) dat ik met DJing uiteindelijk een publiek een beetje extra energie kan geven met een goede set. Hier ga ik dan ook mijn tijd in stoppen. Maar dit is ook slechts zo menselijk. Daardoor maakt het zo mooi compatibel met BB.

Want dan met het hogere? Hoe gaan we hiermee om. De mensen die in contact staan met het hogere geven altijd als advies om hun weg te volgen (natuurlijk verheerlijken ze de weg die ze genomen hebben). Iedere expert verheerlijkt uiteindelijk zijn daden die hij heeft gedaan om tot zijn expertise te komen. Denkvoer.

Moeten wij dan ook hun weg volgen?

Moeten we sowieso iemands weg volgen?

Enkele vragen die niet zo makkelijk beantwoord kunnen worden als waarom haters haten... Gewoon lekker gelukkig leven alleen is dan nog de vraag van wat dat dan is.

DJ

Geen opmerkingen: