dinsdag 11 november 2008

[Bart] DJ-ango is back in tha house

Beste Django,

Aangezien dit nog de enige manier is waarop wij nog communiceren, zal ik hier een aantal remarks plaatsen.

Je bent niet alleen een blogontwijker, ik tikte je als een laffe blogontwijker. Voordat je dit bericht ging plaatsten wist ik namelijk al wat het werkelijke probleem was, en hoe je je bericht dan ook zou beginnen. Het ging weer eens slecht. Je voeding of je training, vaak zelfs beiden. Nu heb ik daar met de eurotekentjes in mijn ogen natuurlijk geen problemen mee. En ik wil ook zeker niet zeggen dat ik nooit slechte periodes doormaak. Maar blijf gewoon lekker schrijven en laat de pen zijn werk doen in de handen van een kunstenaar op het gebied waarover hij schrijft.

Ik had van mijn 'spotter' ook al begrepen dat je DJ-ambities had. Natuurlijk een geniale keuze voor iemand die Django heet. Maar er zijn daarvan afgezien natuurlijk meer dingen in het leven dan hobby's om je tijd mee te vullen. Ook had ik van mijn spotter jouw frustraties betreffende de gedachte dat je niet meer dan een motivatiebron vertegenwoordigd voor je tegenstander al vernomen. Dankzij mijn alwetende spotter, wiens naam hier niet genoemd zal worden, vertel je me vandaag dus weinig nieuws.

Volgens mij begrijp je mijn methodiek nog niet helemaal. Ik stel mezelf in tegenstelling tot jou niet zulke hoge eisen. Het bericht 'benen' lijkt dit tegen te spreken, maar je moet begrijpen dat mijn eisen per training variëren. Over het algemeen verwacht ik dus niet dat ik elke training bij elke oefening mijn PR verleg. Dit verklaart misschien ook waarom ik mijn training achteraf sneller en vaker waardeer dan jij. Wanneer ik de MP met een schrale 7x45kg uitvoerde was dit dan ook zeker geen PR. Mijn PR lag toen al, naar schatting, op de 8x50kg. Dit maakt de sprong een stuk realistischer. Nu zal je, vanuit jouw beperkte perspectief, terecht denken dat ik niet tot het uiterste gegaan ben met die 7x45kg. Maar misschien waren mijn schouders al moe van voorgaande oefeningen. Misschien voerde ik de oefening extra gecontroleerd en/of langzaam uit. Of had ik vanwege voorgaande rusttijd weinig herstel gekregen. Zoals je nu wel in zult zien kan ik zo nog wel even doorgaan. Verder wil ik natuurlijk niet helemaal uitsluiten dat ik mezelf deels spaarde in de eerdere schouder-trainingen, maar ik denk dat jij deze factor toch sterk overschat.

Verder motiveert jouw bericht mij weinig, wat mij ten diepste bedroefd aangezien ik straks mijn rug wil gaan trainen. Je hebt je kennis van jouw rol in deze wereld (nee, niet overdrijven, ik doel hier wel op de bodybuilding-wereld) kenbaar gemaakt door deze in blokletters uit te drukken, houd je er dan ook aan.

Hoogachtend,
Bart Leenhouts

PS: ga niet zeggen dat ik jou nooit motiveer.
PS2: we moeten weer eens samen trainen.

2 opmerkingen:

Django zei

Natuurlijk tellen al die andere factoren mee, maar ik had verwacht dat je alles had gegeven na zo'n blog ;).

En voor de rest :p. Ja het ging kut, haha. Maar als slecht gaat dan krijg je toch alleen maar filosofische/depressieve teksten op deze blog en dat lijkt me nog minder motiverend. En je weet nooit wat er uit de stilte kan ontstaan eh ;).

Training ging nog niet, voelde me na paar raises gelijk weer brak.

Django

Anoniem zei

haha.
Kut man, ik heb net heerlijk getraind (sorry :p) zal morgen wel verslag van schrijven,ben nu alvast ff getalletjes aan het opschrijven :P.

wat er uit de stilte kan ontstaan.. mooi gezegd :p.

Ik vergeet steeds te meten, zal ik van het weekend doen. Ik vind btw dat je benen echt te snel groeien. Ik bedoel, 3cm in zon korte tijd is echt bruut.