zaterdag 29 november 2008

[Bart] Verwoede blogger

Langzaam word ik wakker. Het is stil, gevaarlijk stil. Wanneer ik wakker wordt zonder het geluid van mijn wekker te horen, betekent dit namelijk vaak maar één ding. Voorzichtig graai ik naar mijn telefoon…11:47, Bende! Voordat ik zelf door heb wat ik aan het doen ben, heb ik mezelf al volgepropt met de meest anabole etenswaren, mijn spotter verzet naar een half uur later en zit ik achter mijn pc, heerlijk zo’n vrije zaterdagmorgen.

De titel van dit bericht zal u in alle waarschijnlijkheid de angst aan doen jagen dat ik op deze toer het hele bericht voortzet, tot ik op het punt kom dat ik weer in mijn bedje kruip. Nee, ondanks deze geweldige intro wil ik het over gisteren hebben. U zult namelijk snel begrip tonen voor het feit dat ik onopzettelijk uitsliep vanochtend. Na een zware stage-dag en de nodige overige drukke bezigheden pakte ik gisteravond weer de trein richting het rustige Zeeland. Maar mede door een sms en mijn grote ego, heb ik eigenhandig deze rust verstoord. Ik had namelijk de uitnodiging geaccepteerd om te gaan trainen. Nee, niet zomaar trainen. Ik had stellig toegestemd op de mogelijkheid om een zware training samen met mijnheer Django in eigen persoon te mogen uitbuiten. Slapend in de bus had ik er stiekem al spijt van. Ik heb namelijk al een tweetal keer met Django getraind, en deze trainingen staan in mijn brein gekerfd als mijn ziekelijkste trainingen ooit. Het is het continu uitdagen van elkaar, hierbij de longen uit het lijf schreeuwend. Wanneer ik rond acht uur thuiskom bereid ik mij veel liever voor op een goede film dan op een training waarin de champion rep, dankzij mijn eigen grootspraak, gegarandeerd een belangrijke rol zal spelen. Toch moest ik eraan geloven. Ik gebruikte het kleine uurtje wat ik thuis nog had om goed te eten en mezelf wakker te schudden totdat de titaan op de deurmat stond.

Mijn squats van 6x110kg en 11x90kg concurreerde met de squats van 8x110kg en 12x90kg onder Django’s naam. Wetend dat Django op de fullsquat eerder een grotere voorsprong op mij had, was ik hier zeker tevreden over. Ondanks uitgewerkte excuzen van Django spande ik nog wel de kroon met mijn deadlifts van 9x140kg en 8x150kg, mijn leg extensions met 85 kg plus dynamisch beengewicht van Django en ook met mijn shrugs, waarvan ik niet eens weet hoeveel herhalingen ik met hoeveel gewicht gemaakt heb. Het was een korte training, maar omdat het krachtdag was (zie: bericht ‘benen’) deert dit niet. U begrijpt, zo’n training is vermoeiend.

Tijdens een uitvoerige evaluatie van het blog, hebben we ook de DBB-ers met dit fenomeen bekend gemaakt. Bij deze heten wij u dan hartelijk welkom.

P(r’)s: vandaag ook getraind. BB benchpress: onder andere 1x110kg en 9x90kg. De rest van de training was niet bruut genoeg om hier te vermelden.

Geen opmerkingen: