woensdag 5 november 2008

[DJ] Pressen, pressen, brandalarm.

Yooow Tjappiesss en Mammiesss,

Gisteren was het schouders en armendag maar dat viel compleet in het water. Ik stond in vuur en vlam maar werd volkomen afgebrand. Ik was al mijn energie aan het opstoken en stond dichterbij het vuur dan ooit. Gebrand om Bart zijn MPs nog verder te versprokkelen.

Ik heb uiteindelijk alleen maar MP en 2 setjes Shoulder Press gedaan aangezien daarna het brandalarm afging en ik naar buiten ben getrokken. Vals alarm natuurlijk, maar goed. Toen was de lust weer voorbij. MP viel tegen eerlijk gezegd. Ik vind het een rare oefening. Je kan zo opeens al je energie kwijt zijn.
MP: 2*12*14 10*44 8*49 4*49(WTF) 9*44
Shoulder Press: 12*10, 12*20 #BRANDALARM#
Ik ben wel blij om te zien dat mijn shoulder press ook mee is gegaan in gewicht. De laatste keer dat ik hem deed kon ik hem amper 8*12,5kg :p.

En toen was het gedaan.


Maarja, nu, had ik Bart beloofd om mijn schema volledig te volgen. Dus vandaag heb ik dan ook al mijn armen gedaan. Ging op zich wel lekker. Mijn shirt zat strak rond de mouwtjes dus dan zit het goed eh?:p Ik heb het een beetje anders gedaan dan normaal. Ik had de DB hammer Curls al goed zwaar gedaan en eerste setje DB curls ook, dat ik weer eens wat anders wilde doen. De secondes staan voor de rust die ik genomen heb.
DB Hammer Curls: 12*10, 8*20, 11*17,5, 7*17,5
DB Curls: 5*17,5, 12*10 5sec 12*10 10sec 12*10 15 sec 12*10 20 sec 12*10 25sec 12*10

Daarna triceps. Volgende oefening is een mond vol:

Dumbbell Incline Lying Triceps Extension: 2*12*10 (eerst ff zoeken naar juiste uitvoering), 2*12*20, 12*22,5
DB Skullcrusher: 12*10, 5*15 (qua kracht had ik het wel gekund maar de uitvoering was nog heel erg wennen. Ik heb deze oefening ook niet vaak gedaan.), 2*12*10
DB Kickbacks: 12*10, 12*12,5, 12*15

Dat was het dan. Vandaag is het benendag en in tegenstelling tot mijnheer Leenhouts geil ik op benendag. Dat wankelen is zo heerlijk. Het is alsof je je benen helemaal kan afmaken zonder dat dat kwalijk is voor je gezondheid. En daar kan je zo gigantisch sterk in zijn dat je echt de breezers helemaal afmaakt. Bankdrukken en DB curlen doen ze allemaal. Maar als je 100kg op je BB hangt en daar dan blazend en gierend 15 herhalingen eruit perst dan zie je ze wel kijken van "WTF is dat voor beest". In ieder geval wel in mijn studentikoze sportschooltje :p. Natuurlijk is dat niet het belangrijkste. Vanavond ga ik weer eens mijn benen opmeten voor naar de 65cm. Ik hoop dat Bart het ook weer eens doet ;).

Gegroet,
Django
-Champion Repping all the way-

3 opmerkingen:

Anoniem zei

En op hoeveel cm zit je?

Django zei

62cm gisteravond ;).

Anoniem zei

Ik heb nog een scherpe vraag voor je. wat is het verschil tussen:
Dumbbell Incline Lying Triceps Extension en DB Skullcrusher behalve dat de eerste incline is waar ik me sowieso al niks bij kan voor stellen.

verder, brandalarm XD. Het lot belet jou hoe dan ook altijd van een volledige training he.