zaterdag 21 maart 2009

[Bart] Golden eagle

Een training als die van gisteren zal mij altijd blijven achtervolgen. Django kwam massa trainen, terwijl ik mij op kracht zou focussen. Deadliften op de vrijdag, een verschijnsel dat het resultaat was van Django zijn strategische overwegingen. Maar Django zijn strategische overwegingen hebben een ommekeer gemaakt wat hem op vrijdag dwingt tot curling. Standvastig of klampvastig als ik ben ging ik toch deadliften. Mijn schema verandert niet. Nooit.

De training
Ik luisterde half naar vernederlandste teleurstellende derderangs ‘Eminem-achtige-’ teksten welke Django zijn muziekale voorkeur bleken te genieten naast hardcore..

Al snel gooide ik de 200kg op de bar. Ik ging voor de herhalingen. Kort geleden wist ik er met dit gewicht twee te maken, en vandaag zouden dit er vier worden..

Django was bezig met curlen..

Ik hielp hem kort door te schreeuwen en te spotten, voor zover dit mogelijk is bij curlen..

Toen ging ik weer achter het zware ijzer staan.. vol zelfvertrouwen..

Nee, ik heb het inderdaad niet omhoog gekregen. Zelfs de 190kg bracht mij maar een enkele herhaling. Toen gaf ik het op. Ik wist niet meer wat ik moest doen. Binnen de perfectie van mijn schema was geen plaats voor eventueel falen. Ik keek toe hoe Django zijn onderarmen en trapezius onverstoorbaar en vertrouwd trainde, totdat hij mij uit deze grillige situatie haalde met het voorstel een meetlint te halen. Dit deed ik dus ook meteen, in de hoop op een positieve verassing.

Het meetlint
Zijn armen maten warm 38,5 cm. Een fikse groei. De mijne nog steeds 42 cm koud. Onverklaarbaar.

De borst was bij beide heren een tweetal centimeter gegroeid. Schrale kleinschaligheid, dit ondanks al die keiharde trainingen.

Mijn benen waren een drietal centimeter gegroeid sinds oktober, maar zijn benen een zestal. Dit getal bracht mij bij de 63, 64 cm en hem bij de 65 cm. Hier stond een uitdaging op afkomstig uit het bericht ‘The champion rep’ (zondag 19 oktober 2008). Django heeft deze uitdaging dus gewonnen. Django, oprecht gekroond tot Golden Eagle. Ere wie ere toekomt.

De reden van dit alles was wellicht dat ik 5 cm had verloren op mijn middel, waar Django niks verloren noch gewonnen had. Hierin blinkt mijn zuivere cleane bulk uit boven de ongestructureerde cut van Django. Ere wie ere toekomt.

Bewustwording
Maar ik besef me dat het verlies op mijn middel de stagnatie op mijn armen nauwelijks verklaart. Daarom hebben Django en ik aan de bel getrokken. Aan mijn bel. Zoals ik in de eerste alinea al schreef verander ik nooit. Mijn schema, inclusief de variatie daarbinnen, is altijd het zelfde gebleven. Daarom wil ik niet enkel intern varieren, wat ik continu deed, maar de variatie naar een hoger niveau brengen. Ik ga mijn schema omgooien.

Voor ik dat doe neem ik een week afscheid van mijn oude schema. Hierin zal ik u als lezer warm houden met mijn voeding. Aan het einde van de komende week zal ik namelijk precies vertellen wat ik elke dag om hoe laat heb gegeten. Van vandaag tot en met volgende week vrijdag. Zodat u concreet de pracht van een cleane bulk mag ervaren. Het einde van die week ga ik op weekend met mijn dispuut.

Wanneer ik terugkom presenteer ik u mijn nieuwe trainingschema, wat het nieuwe tijdperk in zal luiden.

Geen opmerkingen: