zaterdag 25 oktober 2008

[Bart] Aan medebodybuilder en bron van inspiratie Dj

1.129 woorden, 2 youtube filmpjes, wat heb je nog meer allemaal nodig om je punt te maken? Ik hoor arrogante lul, pussy, zwak en tegelijk winnaar. Als je eerlijk bent beaam je dat jij al eerder dan mij bekend was met de fitnesszaal. Maar ik schijn momenteel iets bereikt te hebben wat ik vast wil houden. Staren je ogen zich daar niet scheel op? Groot en sterk. Ik wilde groot en sterk worden. Dat is waarom ik begon met optrekken, opdrukken en sit-ups toen ik het spoor even bijster was. Ik word groter, in de zin van gespierder. En ik word sterker. Maar dat betekend niet dat ik niet nog steeds aan het begin van de ladder sta. Nog steeds leer van mijn fouten. Nog steeds groei van andermans verwezenlijkingen. En nog steeds inspiratie haal uit de verhalen van lotgenoten. Dat Ronnie mijn voorbeeld is is niet geheel correct. Ik heb respect voor hem. Ik heb respect voor wat hij allemaal bereikt heeft. Maar als hij mijn voorbeeld was zat ik nu allang aan de meest bizarre anabole middelen. Daarom is het ook niet eerlijk om Ronnie met mij te vergelijken. Net zoals powerlifters met bodybuilders vergelijken appels met peren vergelijken is. Bovendien heb ik het waarschijnlijk al verder in het powerliften geschopt, dan jouw vriend in het bodybuilden, nu we toch op deze toer zitten. Maar vermoedelijk begin je al in te zien waar ik naartoe wil. Ik heb mijn doelen aardig onder controle en ik ben ze al aardig aan het verwerkelijken zo onder aan die ladder. Ik hoop dat wanneer jij dezelfde klim maakt als ik, je me niet naar benenden duwt, maar me juist omhoog helpt. Wat ook mijn bedoeling was met muscletalk. Naast het feit dat ik gewoon in een van mijn creatieve buien was en het gevoel van competitie weer eens lekker wilde aanwakkeren. Ik heb je geconfronteerd, ik heb je bedankt en ik heb je mijn zwakke kant laten zien. De rest van de klim zal je toch echt zelf moeten maken, want ik kan je niet de ladder op dragen. Ik zit namelijk zelf ook middenin een competitie die ik moet winnen. Niet om winnaar te blijven, maar om weer een stapje dichter bij dat doel te komen. Om groot en sterk te worden.

Verder is jouw stuk natuurlijk heel confronterend. Enerzijds richting mij, maar anderzijds ook richting de overdreven alcohol-nuttigende maatschappij. Misschien ontpopt hier stilletjes een Ghandi in je. Of misschien was het gewoon de woede die je kwijt moest. Maar ik lees hier duidelijk een arrogante lul met de uitlaatklep wijd open. Respect.

Geen opmerkingen: