woensdag 15 oktober 2008

[Bart] Trainingsverslag Borst, triceps en schouders

Hier dus het beloofde trainingsverslag.


Stiekem visualiseer ik al twee zware dumbells die boven mij door mijn sterke armen in balans worden gehouden.


Wellicht vond u een training van Django al indrukwekkend..
Dan betwijfel ik of u er wel aan toe bent deze training met mij door te nemen..

Anderhalve liter water, een handdoek, trainingskleding en een Ipod vergezellen mij onderweg naar Classic Gym Rotterdam. Verlangend naar het ijzer fiets ik met een rotsnelheid richting de mathenesserbrug. Misschien is het de angst dat de brug voor mijn neus open zal gaan. Of is het toch puur het idee dat mijn borst weer aan de beurt is. Maar iets doet de adrenaline door mijn lijf gieren.

Waarschijnlijk is het het laatste, want als een generale repetitie neem ik nog één keer de training met mezelf door. Van te voren had ik namelijk al uitgedacht hoe deze eruit zou zien.
Ik gooi mijn fiets tegen een lantaarnpaal, en loop net iets te snel de deur door. Ik groet de buffels, en loop richting de kleedkamer. Hier zal ik mij gereed maken voor de strijd. Een strijd waar ik van te voren al zeker van ben dat ik hem ga winnen.

Ik begin met het warm maken van de borst door onder een barbell op een bankje te gaan liggen en , met deze stang alleen, het me zo zwaar mogelijk te maken. Hierna zoek ik een los bankje op. Ik pak 2 dumbells van 22 kg en 2 dumbells van 32 kg. Je voelt het al: supersets! Ik begin met flyes: 10x22kg. Daarna geef ik mezelf niet meer dan 20 seconden rust. DB benchpress: 8x 32kg. Supersets was het idee, maar hardcore als ik ben maak ik er een soort van giantsets van. Dus ik pak meteen de 22kg dumbells op me schoot. DB benchpress: 8x22kg. Ik gooi de dumbells neer en spring op. Het ontgaat mijn oog niet dat een paar buffels me aan zitten te staren, maar dit zal waarschijnlijk positieve fascinatie betekenen. Dit keer geef ik mezelf zeker 2 minuten rust om klaar te stomen voor een tweede 'giantset'. Deze gaat al duidelijk minder goed. Flyes: 10x22kg, DB bp: 5x32kg, DB bp: 4x22kg. Als iemand benieuwd is hoe je een pomp creëert, dat doe je dus zo. Ik was bijna serieus bang dat mijn borst binnen luttele seconden in alle hoeken van het krachthonk te vinden was. Ik wilde er nog een setje uitgooien. Ik besefte wel dat een 'giantset' of zelfs een superset er niet meer in zat. DB bp: 7x32kg. Tot het ultieme failure. Dan te bedenken dat ik die zelfde oefening ook wel eens 8 keer met 40kg heb gepakt. Maar borst was nog niet klaar. Cable flyes waren mijn volgende stap. 10x25kg met perfecte uitvoering. 2 min. rust. 10x25. 10 sec. rust. 8x20kg. Heerlijk. Triceps, ook één van mijn lievelingen. Skull crusher: 8x40kg, 8x40kg, 8x35kg. Rope pulldown: 10x20kg, 10x30kg, 10x25kg. Overhead one arm DB extensions (oid): 10x15kg, 10x14kg, 10x11kg. En als laatste wilde ik mijn schouders goed aanpakken. Military press: 10x40kg, 10x45kg, 8x45kg. Dat voelde goed. Nu was het weer eens tijd voor de achterkant schouders, voor mij een vergeten spiergroep. Maar een sterke vergeten spiergroep. DB bent over lateral raises: 10x20kg, 10x20kg, 10x18kg. Ik wilde afsluiten met een heel intensief setje. Ik switchte hiervoor van 'hardstyle' naar 'eye of the tiger'. Machine laterals: 4x45kg meteen gevolgd door 5x35kg meteen gevolgd door 4x25kg en als afsluiter moest ik ontzettend moeite doen om 5x15kg eruit te persen. Normaal gezien zou dit een lachertje zijn. Het was een heerlijke training, maar ik ben blij dat het voorbij is.

Geen opmerkingen: