donderdag 16 oktober 2008

[Bart] Trainingsverslag Bovenrug, biceps en onderarmen

In tegenstelling tot mijn tegenstander houd ik mij wel aan mijn trainingsschema, welke van het weekend op deze blog tezamen met mijn voedingsschema uw hippocampus zal doen verbazen.
Maar u begrijpt het al, dit is nogmaals een trainingsverslag! Het feit dat deze minder uitgebreid is, maakt hem niet minder leerzaam of minder belangrijk. Want ik train maar één spiergroep liever dan mijn borst, en dat is mijn rug. Niets is dan ook zo betekenisvol als een grote, sterke, massieve, brede rug. Dit is wat werkelijk de jongens van de mannen onderscheidt. Daarom was het gisteren rug-dag.

De eerste oefening was de BOR. Ik wilde hierbij mijn uitvoering perfect hebben en de spieren voelen. Daarom ben ik niet zo zwaar gegaan. Zo langzaam heb ik nog nooit een oefening uitgevoerd, maar het geeft een goede pomp. Hoe geweldig dit gevoel is beschrijft, de door ons hoog aangeschreven, Arnold Schwarzenegger in 'Pumping Iron'. 10x20kg, 10x50kg, 12x80kg. Dit onderbroken door pull ups. 10x eigen gewicht. Weer terug naar de BOR: 10x80kg. Nog een zelfde setje pull ups. BOR reverse grip (ditmaal de handpalmen naar achteren) 10x80kg. Een derde en laatste setje pull ups, meteen gevolgd door BOR reverse grip: 12x50. Al bijkomend van deze oefeningen struikel ik naar mijn laatste rug oefening. Dit was een soort 'vertical row apparaat'. Per arm: 10x30kg, 10x45kg, 10x45kg. Ik voelde elk spiertje in mijn latissimus dorsi zich samentrekken, verkrampen, en ter plekke groeien.

Biceps. Hier kunt u het contrast opmerken met de in het vorige bericht beschreven biceps training. Dit is de werkende variant. BB curls: 10x20kg, 10x40kg, 10x45kg, 12x45kg, 10x40kg. Machine preacher curls, per arm: 10x25kg, 11x25kg, 9x25kg. Dat deed pijn. Concentration curls: 3x8x20kg,

Onderarmen: BB reverse curls: 10x35kg, 8x35kg, 10x30kg. Standing BB wrist curls: 20x50 kg, 12x60kg, 14x50kg.

Afgesloten met benchpress: 12x300kg en als 'cooling down' cardio: 'parcour van de marathon rotterdam verkend','de maas een paar keer overgezwommen' en 'een tour de france etappe gefietst'. Een heerlijke training sluiten we heerlijk af!
Straks benen..

Geen opmerkingen: