woensdag 29 oktober 2008

[Bart] MP in uitvoering

Afgelopen zaterdag kroop de tijd en ik had het gevoel dat de nacht eeuwig duurde. De klok achteruit zetten voelde geweldig. Maar het heeft ook gevolgen. Ik zit nu achter mijn laptop en ben op het punt aangekomen dat ik moet schrijven. Het is nog vroeg, maar buiten is het al donker. Op zulke momenten zou ik om half acht al heerlijk in slaap kunnen vallen. Maar ik moet schrijven en vervolgens moet ik nog leren. Mijn planning is strenger dan welk trainingschema dan ook, maar ik ben van plan me er aan te houden. Een bericht op de blog plaatsen vind ik heerlijk. Maar in mijn achterhoofd weet ik dat ik straks een betoog moet schrijven voor het al reeds besproken startweekend. Een betoog schrijven is zelden een probleem, maar aangezien het onderwerp mij niet zo aanspreekt wordt het toch lastig. Ik heb namelijk de meest hypocriete opdracht gekregen om te schrijven waarom sporten slecht is voor de mens. Wil ik dit uitwerken dan mogen mijn schrijfkunsten mij niet in de steek laten. Peinzend over het onderwerp breng ik u mijn trainingsverslag.

Heroïsche praatjes over het ijzer zijn genoeg te vinden op deze blog en we schijnen allebei goed te weten wat hardcore precies inhoud. Maar ondanks dit alles heb ik u naar mijn idee nog lang niet genoeg verteld over Classic Gym Rotterdam. Daarom zal ik u kort inleiden in de wondere wereld der Herculessen. Langs de buitenkant oogt het beschadigd, toch sierlijk en duidelijk hardcore. Dit laatste is dan ook een van de termen die opvallend boven de ramen staat bedrukt. De neon letters 'open' geven mij al een warm gevoel van binnen, wetend dat niets mij nu nog tegen kan houden. Het is niet groot, is wat ik de eerste keer opmerkte toen ik de deur opende en binnenstapte. Maar de drang naar het ijzer, die als een combinatie van alle daar aanwezige elementen mijn lichaam inzuigt, maalt daar niet om. De sportschool is vaak gevuld met mensen die keihard willen werken voor hun doelen, maar begin de middag kan het er ook heerlijk rustig zijn. Er hangt een sfeer van vriendelijkheid en behulpzaamheid welke richting het ijzer verandert in een sfeer van uiterste concentratie. Iedereen weet wat de mores inhouden en niemand is minderwaardig. Dit is de plaats waar een buffe buffel in overeenstemming met een echte ecto om beurten een setje uitvoert bij de 'triceps-pulldown'. Alle nationaliteiten komen hier samen om gezamenlijk persoonlijke doelen na te streven. Ook ik kwam gisteren binnen met een doel in gedachten. Ik zou een perfecte borst- en triceps-training neerzetten en vervolgens alles uit mijn schouders halen. Dit is het resultaat:

DB Benchpress: 10x22kg, 10x22kg, 6x42kg, 8x36kg en 7x36kg (beiden uiterst langzaam)
BB incline Benchpress: 10x20kg, 10x50kg, 7x80kg (mijn borst is vast moe), 6x80kg, 10x70kg en meteen daarna een afsluiter van 10x50kg.
Cable Crossover: 10x15kg,10x20kg,8x25kg zonder rust tussen de setjes.

Superset Skull crusher gevolgd door Close grip benchpress: 8x40kg(?EZ-bar+30kg) toen kon ik niet meer en ben ik overgeschakeld: 8x40kg. Dit nog een keer. En daarna alleen nog Close grip benchpress: 10x40kg waarbij mijn handen letterlijk naast elkaar zaten.
Reverse grip triceps pulldown: 3x10x25kg of iets dergelijks.

Wanneer ik mijn laatste setje er uit geperst had, richtte ik mijn blik onmiddellijk op het squatrek. Ik stond erop dat ik daar mijn MP zou uitvoeren. Maar helaas, hij was bezet.

Superset lateral raises meteen gevolgd door Bent over Laterals: 3x10x16kg beiden (een enkele keer 11 herhalingen).
Military press: 10x20kg, 10x40kg, 8x45kg, 10x40kg, 12x40kg. Voor u uw oordeel velt moet u er wel rekening mee houden dat ik al een zware training en een aantal supersetjes voor de schouders achter de rug heb. Maar dit was wel de training welke mijn discipline u beloofd had!

Vanmiddag heb ik ook mijn rug, biceps en onderarmen getraind. Het was een heerlijke training. Maar ik vrees dat het deze week bij deze twee trainingen zal blijven..

Geen opmerkingen: