maandag 20 oktober 2008

[Bart] Een champions repactie

Dedicated tegenover de champion rep. Interessant. Hardcore tegenover speedcore, om jouw vergelijking maar te gebruiken. Allereerst moet ik zeggen, leuk gevonden. Maar wat impliceert zo’n vergelijking nu eigenlijk? Mijn stijl zou hardcore zijn, en jouw stijl speedcore. Hardcore is in Nederland groot geworden in Rotterdam, een vaststaand feit. Rotterdam, toevallig mijn woonplaats. Toevallig de plaats waar ik elke week grenzen verleg. Hardcore is de vader van speedcore. Zonder hardcore zou er geen speedcore zijn. Speedcore is evengoed als terror een sub-categorie van hardcore, en het enige wat het eigen maakt is het tempo. Een hoog tempo. Met andere woorden, hoe snel kan ik het ijzer weer verlaten. Of misschien is het gewoon angst voor high intensity training. Met deze vergelijking heb je niet meer dan een glimpje van zwakte laten zien, maar ik zag het. En wanneer een winnaar zwakte ziet in de ogen van zijn tegenstander…

Ik daag je uit, zeg je. Je daagt me uit op het enige gebied waar jij een beetje mee kan komen. Om jouw woorden te blijven gebruiken. Je enige hoop op een overwinning. Het zou zwak zijn om je nu uit te dagen voor een 45 cm arm. Daarentegen neem ik dus jou uitdaging aan. Al staan jouw benen droger, de mijne meten momenteel toch nog iets meer. En 65 cm impliceert geen droogte-gehalte. Daarom is dit misschien je kans om jezelf te bewijzen en tezamen met mij te heersen over de minder toegewijden. Het zal in ieder geval de lat bij mijn beentraining nog een stukje hoger leggen!

Maar deze reactie is zeker niet bedoeld om jouw bericht of de champion rep af te kraken. De champion rep doet zijn naam natuurlijk eer aan. Het is de bepalende rep. Het pistool. Maar dit pistool kan ook je figuurlijke dood worden. Hier kun je het vergelijken met Russische roulette. Wanneer je verschillende champion reps volbrengt ga je het pistool op den duur minder serieus nemen. Dan is het de kunst om het een keer af te laten gaan. Het zal je hier niet als in Russische roulette doden, maar het zal je wakker schudden, om van de tegenwoordige champion rep een één na laatste rep te maken, zodat de werkelijke champion rep weer terug in het spel is. Op donkere dagen bedenk ik mij ook weleens dat als ik nu mijn failure-grens niet verleg, het pistool zo maar eens af zou kunnen gaan..

Mogen wij champions zijn binnen onze levenswijze en dat naar buiten uitstralen, desnoods als een vorm van brede arrogantie.
http://nl.youtube.com/watch?v=m9o841VydNM

3 opmerkingen:

Django zei

R U Serious...
Ik bedoel, dan is dit ook een subgroep van Dance: http://www.youtube.com/watch?v=JD-9GXlqwnw

Haha, moet je eens vragen of ze dat willen draaien in Axel :D


Mijn uitdaging laat je klinken alsof ik het mezelf makkelijk maak, maar zelfs daarop heb je 1,7cm meer. Ik bedoel het is de enigste uitdaging die ik uberhaupt kan maken eh. Of misschien in verhoudingen :p.

Anoniem zei

speedcore is gewoon een subgroep van hardcore, feit.

maar wat een kkkkherrie man. Dat is misschien een effectieve wekker voor mij :p.

goed lezen django, er staat duidelijk dat ik hier ook een kleine voorsprong heb.

Django zei

Ja, weet ik. Maar in het begin van je stukje laat je het wel klinken alsof ik het mezelf makkelijk maak ;).

Ik kan er niet aan doen, maar dat nummer vind ik nog serieus mooi ook xD.

Schijt, lekker trainen vandaag. En ik heb nog steeds last van al mijn spieren in mijn rug :p.