vrijdag 24 oktober 2008

[DJ] Uuuh, ok, there we go

In de ban van de blog... tjah, van de eerste alinea snap ik niet veel en dat is dan geschreven om 10 voor 1 smiddags eh ;). Motivatie is de bron van alle dingen. Alles om ons heen laat een bepaalde controle zien van de mens. Vooral in de Westerse wereld waar een bos soms niet meer is dan een georganiseerde groep van bomen op een speciaal daarvoor aangemaakte plek, met uitgezette eekhoornen, gecontroleerde groepen van dieren, waar ongewenste dieren uit de keten worden gehaald en het gat wordt opgevuld door een door ons goedgekeurde diersoort. Wat ik met dit stukje wilt zeggen is dat de mens duidelijk naar controle streeft en zich daarin ook steeds verder zal ontwikkelen. In alle gebieden waar de mens zich interesseert komt er steeds meer controle. Onze mogelijkheid om te kiezen in energiebronnen, gezondheidszorg, defensie, milieu, enzovoort, wordt steeds groter. De mens heeft een natuurlijke begeerte naar worden, niet worden, om mee te doen in het spel van ontstaan en vergaan. Want onze verdiensten en aanwinsten zullen uiteindelijk ook weer vergaan in dit leven. Maar dat is het mooie eraan, deze mogelijkheid om dingen te kunnen veranderen omdat ze uiteindelijk ook kunnen vergaan. Er is niet 1 de beste, er is niet 1 de beste methode, maar we leven in een zeer dynamische wereld waar we van elkaars inspanningen kunnen genieten om tot meer controle te kunnen komen.

Mis gaat het pas wanneer iemand denkt dat hij alleen de beste is en dat voor altijd zal blijven. Wanneer hij zich niet meer verder zal ontplooien maar eerder anderen van zijn inspanningen af zal laten wenden. Hij gaat op zoek om zijn informatie zo veilig mogelijk te beschermen en zal zich er op verkrampen. Hij zal de open geest van een ontwikkelaar verliezen en een beschermer worden van zijn kleine stukje informatie die hem eens de winnaar maakte. Maar zijn hoofd zal vallen en hij zal achter blijven met niks. Een titel van een paar jaar geleden. Hij wordt een nummertje. Een winnaar zal een winnaar blijven wanneer hij zijn inspanningen gaat delen en daardoor zullen anderen ook met hem delen, waardoor hij on top of the game blijft: een duidelijke verwijzing naar Arnold natuurlijk ;). Je moet een ontwikkelaar blijven om te kunnen groeien in waar je goed in bent en dat lukt alleen in groepsverband. Laat je eigen confronteren met alle energie van de tegenstanders, die tegelijk je medestanders zijn in het grote doel: de rangorde bepalen. Maar wanneer je je al als een arrogante lul gaat gedragen omdat je enige inspanningen hebt geleverd en daardoor denkt dat je er al bent, zal je niet langer kunnen genieten van de energie, van de motivatie van al je voorgangers en van diegenen die zullen komen. Deel je inspanningen, deel je motivaties en verdiep datgene wat je kiest.


Woede en angst zijn voor de zwakken! Ik zal je op de voet blijven volgen, maar ik vergelijk me niet meer met jouw krachtstats maar die van een gewichtheffer. Want hij zou ook jou uitlachen. Want Ronnie is je voorbeeld, maar jouw krachtstats zijn voor Ronnie: http://www.youtube.com/watch?feature=related&v=P_1xBSaai0k Dus ik ben ook triest met die krachtstats. We kunnen veel sterker zijn dat dit. Kom op zeg, al die gastjes van 16 knallen ook zo allemaal 100kg BP, SQ en DL. Wat stellen wij dan nog voor. Wij vreten gewoon drie van die ventjes op als lunch en daardoor zijn wij breder dan hun. Maar eigenlijk, staan we nergens. We zijn pussy's man, we denken hardcore te zijn, maar je weet hoe breed Jay Cutler al was op jonge leeftijd. Tilde zo al een auto op, op zijn 16e. Waar sta je dan, man. Knallen gozer, knallen, knalluuh, de enigste weg die we kunnen gaan. Geen hormonen, geen gare rommel gaan we inspuiten, we moeten het hebben van heel veel ijzer op een stokkie, van kip op een stokkie, en weet ik veel wat nog meer wat je met een stokje kan doen :D. Je had een ziek heerlijke training, maar waarom ging je niet voor de 44kg op je DB incline, pussy, had ik daar gestaan, had ik je daarvoor express uitgelachen en had je het toch gedaan. Je wilde het doen, maar je had het toch niet gedaan. Maar weet wel, ik blijf mee doen, hoe kut het ook gaat. Hoe slecht het ook gaat. Maar ik moet gewoon kiezen, een ander leven is er niet voor mij. Ik kan zuipen, ik kan uitgaan, wat sociaal doen, is allemaal niet moeilijk, zo een flesje zuipen in je hand, zo 3 mensen om je heen die ook geen fucking leven hebben dus alleen maar kunnen zuipen. Is een uitkomst, is een ontvluchting, voor het leven, maar hoe kijk je daarna jezelf in de spiegel, de dag erna. Hoe kijk je dan naar jezelf, wat voor lichaam zie je, wat voor nut zie je dan in je leven. WIE ben je dan, zonder al die mensen om je heen die zitten te genieten van te zijn met minder grenzen. Opgeroepen door de drank. Diep triest. Echt waar. Diep triest. Alsof het iets voorstelt. Wat iets voor stelt zijn al deze mensen die dingen opofferen, die de discipline hebben om op dat ene moment nee te zeggen. Om anderen aan te kunnen moedigen. Het idee van een Arnold die tijdens zijn militaire oefeningen, toch nog elke ochtend en avond de dans met de BB deed. Die mensen gaan het maken, die gaan anderen aanmoedingen om boven zichzelf uit te komen. Dus Bart, blijf zo iemand voor mij, ik vind je shit niet lachwekkend. Ik vind je training wel aanmoedigend. Ik vind in de ban van de blog ook geweldig: het confronteert. Maar je overige remarks kan je voor je houden. Jij kon fucking al 2*100kg, je hebt er slechts een repje bijgevoegd, ik ben eindelijk over een oude grens heen. Zo zwaar heb ik nog nooit gebenchd. En volgende week ga ik zo gigantische gestoorde DB BP proberen. Ik ga er alles uithalen. En ik ga een mooi schema uitwerken, man, we gaan naar de Mr. O - Zeeuws Vlaanderen 2008. Ik ga gewoon, ik moet gewoon, ik kan het gewoon, ik doe het gewoon, alles op alles zetten om toch eens iets goed te doen. Het is verder bouwen op de inspanningen van al mijn voorgangers, ik zal hun zweet in mij opnemen om mij zo efficiënt mogelijk naar ons gezamelijk doel te krijgen. Heerlijk gestoord, spieren kweken, in symmetrie, in liefde van elkaar gescheiden, we gaan kunst beoefenen op ons lichaam, wat wil je? Gigantische grote traps, WORK THEM, 100cm quads, KILL THEM, 22inch biceps met spinners, DESTROY THEM, jij zegt het maar wat wil je? Het ligt allemaal binnen ons bereik. Zet je doel.

http://www.youtube.com/watch?v=26l7W6-sTqI DISCIPLINE

Geen opmerkingen: