donderdag 23 oktober 2008

[Bart] Muscletalk

In de ban van de blog zou ik bijna vergeten trash te gooien. Want wie zou ik zijn als ik Dj's bericht niet pakte, op de grond smeet en het helemaal de grond in zou stampen, er op zou spugen en uiteindelijk mijn lang gespaarde behoefte erover los zou laten. Ik zeg je Django, zet je schrap. Want dit is precies wat ik nu ga doen. Daarom zal ik eerst mijn woord aan jou richten.

Negenentachtig kilo. Alleen het getal is al lachwekkend. Het is duidelijk dat je tegenwoordig een powerlifter aan je zijde hebt. Ik bedoel, welke bodybuilder zou nu maar een incline Benchpress met 44kg drukken omdat hij een 1rm PR heeft geleverd, van 4 kg?. En daar bovenop nog eens trots op die training zijn ook?
Negentig kilo. Dat is het getal in mijn ogen. Lachwekkend wordt hier inderdaad vervangen door schrikwekkend. Wanneer 1 kilo dat verschil kan maken, is het dan wel een reële angst?
Je hebt nog maar een achterstand van elf kilo zeg je. Ik zal even een klein rekensommetje maken. Dit is een progressie wedstrijd. Het enige doel is de meeste progressie maken. Progressie op BB gebied. Maar je hebt gelijk, we hebben ook een kracht onderdeel. Laten we dit dan meteen even onder de loep nemen. Ik drukte voor de beginstand 95kg. Welke staat als 1rm. Nu druk ik 3x100kg. Jij drukte als beginstand 85 kg, nu druk je 1x89kg. Waar komt je vreugde vandaan? Ga je in je volgende bericht ook vier keer melden dat je je 65 cm benen uitdaging verloren hebt?
Omdat de link nu mooi gemaakt is: Gisteren heb ik benen goed getraind. Leg press, hack squat, lying leg curl en calf raises zorgde voor dat vreemde, maar daarom juist lekkere gevoel in de benen wat iedere bodybuilder wel zal kennen. Wanneer Tupac inspirerende woorden tot mij sprak wist ik er nog een herhaling uit te persen, welke voor het pistool allang niet meer nodig was. Deze training werd heerlijk afgesloten met DB shrugs en tien minuten voorzichtige crunches.

Maar waar ik eigenlijk naar toe wil is de training van vandaag. Want vandaag is het borst-dag. Ik moet zeggen dat de negentig kilo mij bang heeft gemaakt, maar kwaad tegelijk. Kwaad op het feit dat Django inderdaad dichterbij komt. Want wanneer ik die 95kg drukte had ik de 100kg al eens verzet. Maar die woede heb ik puur op het ijzer gericht. En hier is het resultaat:

BB benchpress: 10x20kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg
Dat was de warming up!
DB benchpress: 2x5x42kg (Bijna die beruchte 44kg)
BB incline benchpress: 10x80kg, 4x90kg (laatste met hulp. Maar zie wel even dat dit meer dan het dubbele gewicht is dan DJ’s incline bench), 10x80kg.
Dips: 10x BW, 2x8x BW+12kg
BB Close grip Benchpress: 10x50kg, 10x70, 5x80kg (That was heavy!) 8x70kg
BB seated behind the neck shoulder press: 10x40kg, 6x60kg, 3x60kg (dat laatste voelde niet goed, en ik had nog wel 70kg voornemens)
DB seated laterals: 10x12kg, 10x16kg, 8x16kg, 12x12kg

Voor de training was het angst en woede wat zich meester van mij maakte. Maar na de training waren deze emoties verdwenen en moesten ze plaats maken voor iets heel anders. Namelijk dankbaarheid. Django, bedankt voor mijn nieuwe PR’s!

Geen opmerkingen: