woensdag 22 oktober 2008

[Bart] Wat ik doe en wat ik laten kan

Even een korte terugblik naar de training van eergisteren te CGR. Champion op z'n bek.. deze champion zat in het dumbell rek! Een zware rugtraining met als afsluiter de BOR zorgde ervoor dat ik de 100kg niet meer onder controle had. Maar het betekende ook dat ik mijn rug maximaal had geprikkeld. En dat betekende dat het tijd was voor de biceps. Als een breezah kan ik soms genieten van een bicepstraining alsof het de enige spiergroep is die ik nodig heb. Spierballen kweken. De spiergroep die je kracht vertegenwoordigd richting de leken. Vooral incline dumbell curls gaven mij het bevredigende gevoel wat ik zocht. Na de biceps moest ik mijn onderarmen onder handen nemen. Het probleem met mijn onderarmen trainen is vooral de angst dat ik vervolgens wanneer ik de gym weer verlaat uit mijn jas knap. Hypocriet als het klinkt wil ik dit ook weleens als streven in mijn achterhoofd houden, wat mij de motivatie geeft om mijn onderarmen maximaal op te pompen. Tot nu toe is het me nog niet gelukt, maar uit voorzorg ben ik al wel op zoek naar een nieuwe, deze keer ook ruim bij de armen, jas.

Zoals sommigen van u al weten ben ik lid bij NSR. Navigators Studentenvereniging Rotterdam, voor meer informatie www.nsr.nu. Binnen deze vereniging heb ik vanmorgen vergaderd in de kledingscomissie van mijn o zo mooie dispuut Odyssee. Het is me gelukt om een trainingsbroek als reserve er door te krijgen voor als de stropdas niet aanslaat. Dan zal ik verschijnen in de ijzerzaal, om Django's geniale woordkeuze even te gebruiken, met de naam Odyssee duidelijk op mijn broek geborduurd.

Ook wil ik nog even melden dat ik gisteren op de sociëteit heel strikt maar één biertje heb gedronken, gevolgd door vier glazen water, aangezien ik na een bijna waterloze dag duidelijk een vocht-tekort had. De drie liter is op rust-dagen helaas vaak onbereikbaar. Maar er wordt hard aan gewerkt!

Vanmiddag heb ik mijn fiets inclusief nieuwe binnen- en buitenband voor twintig euro opgehaald bij de fietsenmaker. Tot die tijd mocht ik op het koninklijke rijtuig van mijn huisgenoot mijns weegs gaan. Mijn edele delen zochten zich hierop elke keer pijnlijk een weg om het zitvlak, welke in steigerstand fungeert om de lengte van mijn huisgenoot te compenseren. Hierbij doel ik natuurlijk op de lengte van zijn benen. Al met al is dit toch mijn redding geweest in donkere dagen, en daarvoor moet ik mijn huisgenoot ook bedanken.

Mijn voeding loopt de laatste tijd lekker op rolletjes. Niet elke dag houd ik mij perfect ook aan het schema, maar het komt altijd wel redelijk in de buurt. Zoals u waarschijnlijk al begrepen heeft moet ik bijvoorbeeld nog even sleutelen aan de watertoevoer.

Ondertussen is de tijd bijna aangebroken om mijn been-training te realiseren. Af en toe schiet er een oefening door mijn hoofd die naar een juiste plaats binnen het schema zoekt. Maar welke volgorde het uiteindelijk is geworden zal ik u binnenkort wel meedelen.

Momenteel heb ik herfstvakantie, maar wel met tentamens in het vooruitzicht. Na de training ga ik dan ook eten, leren, eten en al lerend richting mijn ouders vertrekken. Daar zal ik weer eten en leren en natuurlijk de dag al etend afsluiten met een goede film.

Hopelijk hebben jullie nu ook een beetje een beeld van wat ik doe en wat ik laten kan. Want naast bodybuilding heeft ook een champion andere bezigheden.

Geen opmerkingen: