maandag 27 oktober 2008

[Bart] Military presses

Het is bijna zover en ik begin er al kinderlijk naar uit te zien. Nee, ik heb het hier niet over sinterklaas, maar over het startweekend van mijn dispuut. Dit is een soort kennismaking-weekend waardoor we allemaal weer dichter bij elkaar komen te staan. Gisteren is het programma mij al toegestuurd, dus de voorpret kan beginnen. Maar misschien lukt het me daardoor niet eens om vier, laat staan vijf keer te trainen deze week. Waarschijnlijk zal mijn voeding ook niet van een leien dakje verlopen en aan genoeg rust moet ik al helemaal niet denken. Langzaam gaat mijn oog al richting de telefoon. De blinkende letters van 'Samsung' weerkaatsten het zonlicht recht mijn pupillen in. Maar ik zal niet weer in de ban van bodybuilding raken. Ik ga gewoon op weekend en haal er motivatie uit om deze week extra gedisciplineerd te werk gaan.

Het raakvlak tussen toewijding en obsessie heb ik in de ban van de blog al besproken. U hoeft ook zeker niet bang te zijn dat ik deze afslag weer in zal slaan. Maar ik wil wel even stilstaan bij discipline, in de zin van toewijding. Ik kan hier eindeloos over filosoferen, maar dit zal ik u ook besparen. Hier kunnen we wel weer mooi de link leggen naar doelen. Jezelf doelen stellen, je hieraan houden en het tegen het obsessieve aan doordrijven. Dit is de manier waarop we dingen kunnen bereiken. Door er voor te gaan en je er aan toe te wijden zal je er persoonlijk voor zorgen dat je doelen verwezenlijkt worden. Deze vaardigheid zult u duidelijk terugvinden in mijn bodybuilding. De discipline druipt hier er namelijk al van af, maar er zijn een aantal zwakke punten die ik in tegenstelling tot Arnold Schwarzenegger verberg. Het startweekend, mijn uitgaansgedrag en dergelijke daargelaten. Momenteel doel ik hier op mijn schouders en mijn vetpercentage. Nu we de confrontatie al zijn aangegaan, moeten we het alleen nog maar concretiseren.

Het vetpercentage-dillema, welke inhoud dat mijn overtollige vetcellen nu aan de orde komen, is al onder constructie. Ik houd me strikter aan mijn voedingschema en ben iets lager in mijn koolhydraten gegaan. Wees niet bevreesd, het blijft een bulk, een cleane bulk wel te verstaan.
Schouders, ik stop het makkelijk weg, relativeer het, en sluit snel mijn borst en tricepstraining af met een kleine reeks schouder-setjes. Dit gebeurt regelmatig en ik ga het een halt toe roepen. De hoofdrol in deze onderneming gaat de military press bekleden. Ik vind dit een oefening welke me, niet uitsluitend vanwege zijn naam, bij discipline te binnen schiet. Lekker knallen. Niet geheel toevallig is het morgen borst-dag. Na mijn borst- en triceps-afmarteling zal mijn geest zich verstoppen in mijn schouders en deze pas verlaten wanneer ze de figuurlijke dood gevonden hebben. Van deze training zal ook een trainingsverslag verschijnen. U kunt alvast denken aan 5 of meer setjes 'military presses' en een drietal supersetjes 'lateral raises' gecombineerd met 'bent-over laterals'. Blijf lekker in spanning tot het zover is, het verslag verschijnt en u mijn discipline kunt ruiken vanachter uw computer!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een mooie blog weer, maar maakt dat je wel een goed mens? :o Dat is de vraag is het niet.

Django zei

Blijft dat niet puur een spel van willekeur binnen de grenzen van sociale acceptatie?

Anoniem zei

Nee, ik weet beter Django

Django zei

Ja? Ik weet eigenlijk zeker dat ik het niet zeker kan weten. Dus dan weet ik dit ook niet zeker. Zit dit logisch in elkaar? Ik weet het niet maar ik weet wel dat de logica ook niet zeker is... en ik hier hou ik mijn mond want anders krijgen we discussies die buiten deze blog vallen ;).

Anoniem zei

verstandig